  • 1. Data: 2003-04-03 12:48:11
    Temat: Help-przedawnienie ZUS
    Od: "sada" <z...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy ktoś mi może powiedzieć po jakim okresie przedawnia się należności wobec
    ZUS ?

    Dzięki

  • 2. Data: 2003-04-03 13:14:39
    Temat: Odp: Help-przedawnienie ZUS
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik sada w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

    > Czy ktoś mi może powiedzieć po jakim okresie przedawnia się należności
    wobec
    > ZUS ?

    w tej chwili po 10 latach
    sprawe reguluje ustawa o systemie ubezpieczeń
    społecznych z dnia 13 października 1998 r. (Dz.U.1998.137.887)

    art 24 ust. 4

    "Należności z tytułu składek ulegają przedawnieniu po upływie 10 lat,
    licząc od dnia, w którym stały się wymagalne, z zastrzeżeniem ust. 5-5d"

    Myśle, że na przedawnienie składek nie masz co liczyć, ZUS łatwo
    sprawy nie popuści, przeczytaj art. 24 w całości a dowiesz się,
    że sprawa nie jest taka prosta m.in. istnieją czynności które
    zawieszają przedawnienie itp.

    dodam, że do końca ubiegłego roku składki przedawniały się
    po 5 latach jeżeli ZUS nie rozpoczął postępowania,
    jeżeli rozpoczoł to po 10 latach.