  • 1. Data: 2012-05-14 14:19:00
    Temat: Re: Ulga na złe_długi_raz_jeszcze
    Od: "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn>

    Witam
    A ja pracuje w US i zajmuję się "złymi długami" i wcale nie wymagam od podatników
    zaświadczenia, czy dłużnik jest czynnym czy nie. Oni wydadzą 21 zł a ja i tak muszę
    sama to potwierdzić, czy był czynny na dzień transakcji i co najważniejsze, czy był
    na dzień dokonania korekty. Takie zaświadczenie przedłożone nie jest dla mnie
    istotne, bo jak sam zauważyłeś moło prawdopodobnym jest, że data wydania
    zaświadczenia i data złożenia korekty się pokryją.
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu e-Prawnik.pl Zajrzyj na http://e-prawnik.pl

  • 2. Data: 2012-05-14 14:53:57
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn> napisał w wiadomości

> [...]
    > 21 zł a ja i tak muszę sama to potwierdzić, czy był czynny na dzień
    > transakcji i co najważniejsze, czy był > na dzień dokonania korekty.

    A co Ciebie, jako urzędnika to obchodzi?
    To problem podatnika, a nie Twój.
    W końcu to on chce dokonać korekty, a nie Ty.

    Jeśli jednak prawdą jest to, co piszesz, to chyba jesteś przedstawicielem
    jakiegoś wymarłego gatunku urzędnika skarbowego, dla którego "petent nasz
    pan" ;-)

    N.

  • 3. Data: 2012-05-14 16:08:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-14 14:19, Kazik pisze:
> [...]
    > bo jak sam zauważyłeś moło prawdopodobnym jest, że data wydania
    > zaświadczenia i data złożenia korekty się pokryją.
    A ja właśnie wydam kolejne 21 zł. Pierwsze zaświadczenie US wysłał mi
    równo 7 dni po jego wystawieniu, czyli do mnie doszło gdzieś po 2
    tygodniach i nie miałem szans dokonać korekty i jednocześnie wysłać do
    dłużnika zawiadomienia o korekcie w ciągu 7 dni po jej wystawieniu.
    Zadzwoniłem, jeszcze raz wytłumaczyłem, że potrzebuję zaświadczenie
    _szybko_, najlepiej drogą elektroniczną. Wszystko w porządku, proszę
    wysłać wniosek, wystawią powtórnie. Wystawili, tym razem znów nie mogli
    zaświadczenia wysłać przez epuap, ale tą drogą przynajmniej zawiadomili,
    że wysłali pocztą (tym razem 2 dni po wystawieniu). Przyszło pocztą po 5
    dniach, czyli miałem akurat parę godzin na dopełnienie procedury :-)
    Niestety wkrótce okazało się, że za powtórne wystawienie też chcą
    pieniądze, więc właśnie dostaję kolejne ponaglenie, tym razem już z
    Urzędu Miasta :-)

    PS: Jak widać co urzędnik to inne podejście, więc o ile dobrze jest
    słyszeć, że masz "ludzkie" podejście do tematu, to nie ma żadnej
    gwarancji, że koleżanka/kolega po fachu podatnikowi za brak
    zaświadczenia nie "dokopie" i w sumie słusznie, bo ustawa mówi, że
    podatnik może korekty dokonać, w dniu, w którym dłużnik jest czynnym
    podatnikiem podatku VAT ;-)
    Maciek

  • 4. Data: 2012-05-14 17:21:47
    Temat: Re: Re: Ulga na złe_długi_raz_jeszcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Nixe wrote:

    > Użytkownik "Kazik" <kazik@WYTNIJ_TOokur.cn> napisał

    > A co Ciebie, jako urzędnika to obchodzi?
    > To problem podatnika, a nie Twój.

    No nie wiem czy to Jej czy Jego problem (Kazik pisze "muszę sama"),
    ale IMO ma 100% racji - to że podatnik przedłoży "papier", nie
    zwolni urzędnika z odpowiedzialnosci za sprawdzenie, jesli taki
    obowiazek wynika np. z regulaminu pracy, już pomijajac ewentualne
    przepisy.

    pzdr, Gotfryd