  • 11. Data: 2008-05-07 13:42:00
    Temat: Re: Ile kasy darowizna
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fvs59u$7e0$1@inews.gazeta.pl>, "pclab" <p...@s...uk>
    wrote:

    > Wiem :) ale chodzi o porzednie lata ~2000-2007 i sytuację w której co roku
    > dostawałem niewielkie kwoty od ojca matki dziadka itd, uzbierałem w kieszeni
    > (nie w banku) a teraz chce kupić małą nieruchomość, pytanie ile mogłem
    > legalnie dostać przez 8 lat ? czy np 30tys ? i czy US sie nie przyczepi jak
    > kupie nieruchomość za 30tys podając źrodło kasy jako drobne darowizny z
    > ostatnich 8 lat?

    1. Czemu miałbyś w ogóle podawać źródło?
    2. Jak już musisz, to czy nie możesz oświadczyć, że masz to z nierządu?
    Nie, nie robię sobie jaj.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 12. Data: 2008-05-07 14:20:35
    Od: "pclab" <p...@s...uk>

    > 1. Czemu miałbyś w ogóle podawać źródło?

    w umowie notarialnej chyba zawsze podaje się z jakich pieniędzy jest zakup
    nieruchomości?

    > 2. Jak już musisz, to czy nie możesz oświadczyć, że masz to z nierządu?
    > Nie, nie robię sobie jaj.

    a po co mam kłamać ? dostawałem regularnie kasę od ojca dziadka matki a
    nawet wujka (byłem bezrobotny). Dzisiaj dziadek juz nie żyje, ojca wywiało w
    swiat a matka nie ma jak darować bo przy każdej oficjalnej darowiznie musi
    być zgoda jej męza który obecnie istnieje głównie na papierze i nie jest
    "osiągalny" (pytałem o to wcześniej w innym temacie)

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-05-07 15:54:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > 1. Czemu miałbyś w ogóle podawać źródło?

    bo US się grzecznie pyta.

    > 2. Jak już musisz, to czy nie możesz oświadczyć, że masz to z nierządu?
    > Nie, nie robię sobie jaj.

    temat już był przerabiany tysiąc razy i to nie jest wcale takie
    proste, bo jeszcze musisz to uprawdopodobnić.

  • 14. Data: 2008-05-08 11:12:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fvsdu6$jku$1@inews.gazeta.pl>, "pclab" <p...@s...uk>
    wrote:

    > w umowie notarialnej chyba zawsze podaje się z jakich pieniędzy jest zakup
    > nieruchomości?

    Nie. Czasami się podaje, ale robi się to zwykle w jakimś celu (z głupoty
    lub niewiedzy też można). Obowiązku nie ma.

    > a po co mam kłamać ?

    Kłamać? A w życiu. Tylko to, co jesteś w stanie udowodnić lub
    uprawdopodobnić, a druga strona nie będzie mogła obalić.

    > dostawałem regularnie kasę od ojca dziadka matki a
    > nawet wujka (byłem bezrobotny).

    Rozumiem, że od datków ponad nieopodatkowane limity chcesz zapłacić
    podatek i dlatego o te limity pytasz?

  • 15. Data: 2008-05-08 11:16:42
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fvsjcd$n1n$7@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > bo US się grzecznie pyta.

    Wskażesz podstawę?

  • 16. Data: 2008-05-08 15:51:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Wskażesz podstawę?

    Podstawę czego? pytania się?
    Polecam lekturę kodeksu karno-skarbowego i takie tam dookoła.

  • 17. Data: 2008-05-09 10:22:07
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <fvv7i8$rh1$1@inews.gazeta.pl>,
    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Podstawę czego? pytania się?
    > Polecam lekturę kodeksu karno-skarbowego i takie tam dookoła.

    Czyli tak sobie wróżysz z fusów. Spodziewałem się.

  • 18. Data: 2008-05-10 00:54:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jarek Spirydowicz wrote:
> [...]
    Mogą ci zajrzeć do twojego konta nawet bez twojej zgody.
    Tylko nie pytaj znowu o podstawę prawną.

  • 19. Data: 2008-05-10 20:54:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 May 2008, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Wskażesz podstawę?

    Sugerujesz, że nie wolno się grzecznie spytać? ;)

    O ile mi wiadomo, nie wolno *zobowiązywać* obywatela do różnych rzeczy
    (art.51 i 53 Konstytucji) ani do *zbierania* informacji co do których
    nie ma podstawy prawnej.
    Ale AFAIK zakazu grzecznego spytania się to nie oznacza :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2008-05-11 00:17:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nie ma podstawy prawnej.
    > Ale AFAIK zakazu grzecznego spytania się to nie oznacza :)

    Z tym, że odmowa skończy się po prostu wszczęciem postępowania i wówczas
    sami sobie wezmą bez pytania się. :)
    Ot, taka propozycja nie do odrzucenia.