  • 1. Data: 2007-11-26 09:49:00
    Temat: Fiskus AD 2007 :)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,47050
    19.html

  • 2. Data: 2007-11-26 12:41:00
    Temat: Re: Fiskus AD 2007 :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,47050
    19.html

    Najbardziej mnie zaskakuje .... komentarz redaktora!!
    "Wpisanie jednego dodatkowego cišgu liczb w formularzu podatkowym
    to w sumie żaden problem"

    Zaiste, gość pisze dla poczytnej gazety.
    I siakoś bez pojęcia.
    Czyżby on nie zdawał sobie sprawy, DLACZEGO mieszkańców Polski
    (bo nie obywateli) ponumerowano ROŻNYMI numerkami?
    W ten prosty sposób ze szczytnej idei niosącej pewne komplikacji
    (ktore zdecydowano się ponieść "w imię") zostają komplikacje.
    I *niemal nikt* nie zastanawia się na źródłowym "dlaczego"!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-26 12:43:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.11.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,47050
    19.html

    Dziennikarz wybiórczej zapomniał o drobnym fakcie - PESEL numeruje osoby.
    Fizyczne, z głową, nogami i mózgiem. Podatnikami są nie tylko osoby
    fizyczne. Dlatego NIP był niezbędny. Dużo większym absurdem byłoby
    dodawanie osób prawnych do bazy PESEL, przeznaczonej do ewidencji ludności
    (data urodzin, zgonu, kolor oczu - w sam raz cechy dla spółki zoo).
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2007-11-26 12:57:22
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-11-2007 o 13:43:11 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ludności
    > (data urodzin, zgonu, kolor oczu - w sam raz cechy dla spółki zoo).

    Artykuł jest jaki jest, ale bezmózgowość władców tego kraju przechodzi
    pojęcie.
    Osoby prawne mają KRS, jeśli nie KRS to REGON itd - numerolodzy w Polsce
    czują się jak w raju :)
    Ja rozumiem trudności organizacyjno-logistyczne, ale jakoś gdzie indziej
    się da..

  • 5. Data: 2007-11-26 12:57:33
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    .
    19.html

    > Dziennikarz wybiórczej zapomniał o drobnym fakcie - PESEL numeruje osoby.
    > Fizyczne, z głową, nogami i mózgiem. Podatnikami są nie tylko osoby
    > fizyczne. Dlatego NIP był niezbędny.

    Nie był.
    Każda firma ma REGON.

  • 6. Data: 2007-11-26 13:00:50
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-11-2007 o 13:41:00 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > (ktore zdecydowano się ponieść "w imię") zostają komplikacje.
    > I *niemal nikt* nie zastanawia się na źródłowym "dlaczego"!

    Te poczytne gazety nie ustępują tym, w których co drugi dzień relacjonuje
    się
    lądowanie kosmitów - z tym wyjątkiem że te poczytne ruszają tylko
    "poprawne" tematy
    i gładzą słowa niczym były prezydent.

  • 7. Data: 2007-11-26 13:03:38
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    .

    > Nie był.
    > Każda firma ma REGON.

    REGON wszedł zdaje się w 97 r ? Co nie zmienia faktu że to REGON nie był
    potrzebny
    skoro był NIP

  • 8. Data: 2007-11-26 13:04:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >Dlatego NIP był niezbędny.

    > REGON wszedł zdaje się w 97 r ?

    Gdzie wszedł?
    Bo jak zakładałem działalność na początku lat 90-tych to jak najbardziej
    REGON musiałem mieć.

    >Co nie zmienia faktu że to REGON nie był potrzebny
    > skoro był NIP

    Tyle że było odwrotnie.
    REGON na 100% był pierwszy.

  • 9. Data: 2007-11-26 13:05:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (ktore zdecydowano się ponieść "w imię") zostają komplikacje.
    > I *niemal nikt* nie zastanawia się na źródłowym "dlaczego"!

    Ale co jest najgorsze, zaraz odezwą się głosy (niech zgadnę, Tristan będzie
    pierwszy ;) ), że po co nam 2 numery, lepiej zrobić jeden supernumer. A
    najlepiej taki w którym będzie się jeszcze zawierał numer DO i paszportu.

    I niewielu widzi w tym zagrożenie (ergo, prędzej czy później taki supernumer
    powstanie :( )

    p. m.

  • 10. Data: 2007-11-26 13:07:01

    Dnia 26-11-2007 o 14:04:18 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Gdzie wszedł?
    > Bo jak zakładałem działalność na początku lat 90-tych to jak najbardziej
    > REGON musiałem mieć.

    > Tyle że było odwrotnie.
    > REGON na 100% był pierwszy.

    Aha, to sorry, zdawało mi się że w ustawie o statystyce publicznej z 97r.
    było "wprowadza się numer REGON"
    czy jakoś tak, ale to pewnie przenieśli ze starszej ustawy.