  • 1. Data: 2007-11-25 21:52:40
    Temat: Sprzedaz mieszkania
    Od: "MR" <x...@p...onet.pl>

    Witam,
    W 06-2003r kupilem mieszkanie za 30tys - obowiązywał wtedy przepis że nie
    mogę przez 5 lat sprzedać tego mieszkania aby uniknąć płacenia podatku
    (chyba 10% od wartości sprzedaży - poprawcie jeśli się mylę).
    Teraz 11-2007 sprzedałem to mieszkanie za 80tys. Oczywiście chciałbym
    uniknąć zapłaty tego podatku - szkoda mi 8tys zł.
    W 08-2007 kupiłem mieszknie większe wpłacając gotówką 60tys i biorąc kredyt
    na pozostałą część wartości mieszkania 180tys.
    I teraz moje pytanie czy przeznaczając otrzymane ze sprzedaży 80tys. na
    spłatę części kredytu uniknę płacenia podatku? Czy muszę skłądać jakieś
    specjalne pisma do US (jakiś wzór może ktoś ma) lub w jakiś inny sposób
    udowadniać że pieniądze poszły
    na spłatę kredytu?

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-11-26 11:09:57
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "MR" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I teraz moje pytanie czy przeznaczając otrzymane ze sprzedaży 80tys. na
    > spłatę części kredytu uniknę płacenia podatku?

    Tak

    > Czy muszę skłądać jakieś
    > specjalne pisma do US (jakiś wzór może ktoś ma) lub w jakiś inny sposób
    > udowadniać że pieniądze poszły
    > na spłatę kredytu?

    Złóż oświadczenie w US.