  • 1. Data: 2007-11-26 06:31:24
    Temat: [przedruk] zwolnienie,chorobowe,renta?
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Jestem po operacji kręgosłupa.Pracuję w sklepie.Nie powinnam podejmować
    tego rodzaju pracy ale tak mi się złożyło życie.Do tej pory jakoś
    dawałam sobie radę ale w tym roku już w lutym byłam na zwolnieniu
    21dni.Obecnie od 20.11 do 20.12.Kierowniczka zaproponowała mi abym się
    zwolniła.Resztę zwolnienia i ewentualne następne może płacić mi zus.Czy
    to prawda?A co w takim razie gdybym chciała iść na rentę?No i jeszcze
    jedno:teraz ja i moi chłopcy jesteśmy ubezpieczeni w mojej pracy a gdzie
    jak się zwolnię i będę nadal chorować?

    (http://wynagrodzenie.info/viewtopic.php?t=51)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-27 12:27:42
    Temat: Re: [przedruk] zwolnienie,chorobowe,renta?
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fidp7i$5gb$2@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > chłopcy jesteśmy ubezpieczeni w mojej pracy a gdzie jak się zwolnię i będę

    Siedzę właśnie w domu po wypadku z uszkodzeniem kręgosłupa i niedawno
    szukałem podobych informacji. Może to Ci się przyda.

    Zasiłek chorobowy wypłaca Ci ZUS jeśli chorujesz więcej niż 33 dni w roku
    kalendarzowym (łącznie, może być z przerwami). Ale zasiłek jest wypłacany
    nie dłużej niż przez (chyba) 180 dni w roku. Potem jest jeszcze zasiłek
    rechabilitacyjny, ale to Ciebie już chyba nie dotyczy. Zasiłek wypłaca ZUS i
    wtedy Ty nie obciążasz budżetu pracodawcy.
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=429

    Na Twoim miejscu bym się nie zwalniał i pilnował się aby nie dać pracodawcy
    pretekstu do zwolenienia. Takim pretekstem może być np. zwolnienie dłuższe
    niż 30 dni i konieczność przejścia badań czy ciągle możesz pracować na danym
    stanowisku. Pamiętaj, że jeśli zwolnisz się sama to nie przysługuje Ci prawo
    do odprawy. Także zasiłek dla bezrobotnych dostaniesz wtedy dopiero po 90
    dniach (w przypdaku twojego wypowiedzenia, lub rozwiązania umowy za
    porozumieniem stron).
    http://www.hrc.pl/index.php?dzid=151&did=1057&part=2
    http://www.hrc.pl/index.php?dzid=151&did=1057

    Co do dzieci (rozumiem, że niepełnoletnie) to nasze kochane państwo zapewnia
    opiekę zdrowotną wszystkim dzieciom niezależnie od ubezpieczenia rodziców.
    Trzeba tylko zadbać o całą biurokrację.