  • 1. Data: 2007-05-13 16:03:21
    Temat: wartość początkowa ŚT (samochód)
    Od: "Tolka" <x...@i...pl>

    Nowy samochód osobowy kupiony na firmę o wartości początkowej nie
    przekraczającej w złotych 20.000 EURO.
    Wartość początkowa to: cena netto z faktury + VAT nie podlegający odliczeniu
    (odliczam 60% VAT, nie więcej niż 6.000 zł, a resztę doliczam do wartości
    początkowej).
    Ale mam jeszcze drugą fakturę (z datą taką samą jak zakup samochodu).
    Dodatkowo dokupiłam alufelgi, dywaniki i autoalarm. Doliczam do wartości
    początkowej czy mogę wrzucić w koszty?

  • 2. Data: 2007-05-18 17:31:24
    Temat: Re: wartość początkowa ŚT (samochód)
    Od: "Tolka" <x...@i...pl>

    Użytkownik "Tolka" napisała:
> [...]

    > Dodatkowo dokupiłam alufelgi, dywaniki,autoalarm i blokadę skrzyni.
    > Doliczam do wartości początkowej czy mogę wrzucić w koszty?

    Nikt mi nic nie podrzucic do przemyśleń? ;-) Czytam ustawę i skłaniam sie
    (niestety) ku wliczeniu tej faktury do wartości początkowej, bo poniosłam te
    koszty przed wprowadzeniem samochodu do EŚT (w tym samym dniu co zakup
    samochodu), ale z drugiej strony ubezpiecznie również poniosłam w tym samym
    dniu, a jednak nie wlicza się go do watrości początkowej tylko idzie w
    koszty.
    No i sama juz nie wiem. Oczywiscie wolalabym wrzucic w koszty jesli tylko
    znajde podstawe prawna..

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2007-05-18 21:02:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2007, Tolka wrote:

> [...]
    > koszty przed wprowadzeniem samochodu do EŚT (w tym samym dniu co zakup

    IMVHO tak właśnie jest.

    ale z drugiej strony ubezpiecznie również poniosłam w tym samym
    > dniu, a jednak nie wlicza się go do watrości początkowej tylko
    > idzie w koszty.

    A to dlaczego?
    Interpretacja mówiąca że można uznać wydatek na ubezpiecznie za nie
    ograniczający użytkowania samochodu (a tym samym uznać że *może*
    nie stanowić kosztu) jest mi znana.
    Na pewno było tam że *mimo* poniesienia "do dnia przekazania do
    użytkowania" wolno go uznać za KUP???
    IMVHO - dotyczyło to tylko takiego przypadku, kiedy ubezpieczenie
    jest płacone *po* nabyciu i "przekazaniu do używania"...
    Ale zastrzegam że piszę "z głowy czyli z niczego"!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-05-18 21:50:21
    Od: "Tolka" <x...@i...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

    > Na pewno było tam że *mimo* poniesienia "do dnia przekazania do
    > użytkowania" wolno go uznać za KUP???

    Za: http://www.vat.pl/pages/i/1234.php
    "Wartość początkowa samochodu a ubezpieczenie OC, AC i NW - 2006.04.28

    Podlaski Urząd Skarbowy, P-I/423/13/AN/06

    Koszty ubezpieczeń komunikacyjnych OC, AC i NW zakupionego za gotówkę
    samochodu nie zwiększają wartości początkowej samochodu, nawet jeżeli
    zostały poniesione przed przyjęciem go do używania."

    Znalazłam to też w innych źródłach. Nastomiast co do tej dodatkowej faktury
    nie znalazłam jednoznacznej odpowiedzi. Więc pewnie dla spokoju doliczę do
    WP, choć serce boli ;-) bo choćby VAT-u już nigdy nie odzyskam, a i koszty
    by sie przydały.. Ale mam czas do niedzieli, więc szukam dalej :-) No bo
    choćby tutaj jest coś:

    "Dodatkowe wyposażenie - 2006.04.18
    Urząd Skarbowy w Poddębicach, US.I. 415/7/06

    Zakup dodatkowego wyposażenia do samochodu w postaci lodówki, drabiny
    służącej do wejścia na naczepę, nawigacji GPS, SB - radia oraz innych
    przedmiotów może zostać zaliczony bezpośrednio do kosztów uzyskania
    przychodów, jeżeli jego wartość nie przekroczy 3.500,00 zł a podatnik wykaże
    istnienie związku przyczynowo - skutkowego pomiędzy osiąganymi przychodami a
    poniesionymi wydatkami oraz gdy wydatki te nie zostały mu zwrócone w
    jakiejkolwiek formie."

    Tyle, że nie ma nic o dacie poniesienia takiego kosztu, niestety. Poza tym
    zastanawiam sie jak ja wykażę ten "związek przyczynowo-skutkowy" jeśli
    chodzi o alufelgi... ?

    Dziękuję i pozdrawiam!

  • 5. Data: 2007-05-19 07:32:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > samochodu nie zwiększają wartości początkowej samochodu, nawet jeżeli
    > zostały poniesione przed przyjęciem go do używania."

    Hm.... jak dla mnie sprzeczne z ustawą. Widać nie znam się :|
    No i owo NW mnie dziwi! :)

    pzdr, Gotfryd