  • 61. Data: 2017-11-02 13:15:51
    Temat: Re: JPK dla mikroprzedsiębiorców
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-11-02 o 10:10, Pete pisze:

    > Kiedyś już to było.
    > Ein Finanzprogramm, ein Volk, ein Fuehrer!

    Nie tylko nie widzę, żeby to było to samo ("już to było"), ale w ogóle
    nie widzę związku jednego z drugim.

    Zupełnie co innego, że wszyscy mają działać dokładnie tak jak władza
    chce, a co innego, że jak władza coś wymaga to powinna dać do tego
    narzędzia (w obecnych czasach cyfrowe).
    P.G.

  • 62. Data: 2017-11-02 13:25:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-02, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > Zupełnie co innego, że wszyscy mają działać dokładnie tak jak władza
    > chce, a co innego, że jak władza coś wymaga to powinna dać do tego
    > narzędzia (w obecnych czasach cyfrowe).

    Nie zgadzam się. Nie da się zapewnić narzędzi dla wszystkich. Sensownym jest danie:

    a) wymagań dot. formatu
    b) czasu

    by każdy sobie swoje narzędzie w danym zakresie znalazł i był z niego zadowolony.
    Bo inaczej, to znowu będzie jeden niezadowolny, że narzędzie które jest, to jest
    pod Windows, a on chce pod Ołsom Linux Limited 5 Copies In The World Edition 1975,
    bo on akurat takiego używa i mu wystarcza.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 63. Data: 2017-11-02 13:27:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    > On 2017-11-02, cef <c...@i...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja sobie wprowadzam na bieżąco szczerze mówiąc. Jak tylko mi faktura
    > mailem przyjdzie, bo potem mam tendencję do zapominania.

    > A ktoś Ci kontrolował okres bieżący? U mnie zawsze kontrolowali
    > poprzednie. :)

    Bieżący to nie, ale z kolejności wpisów widać,
    że chronologię mam nieco zaburzoną :-)

  • 64. Data: 2017-11-02 14:06:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > pod Windows, a on chce pod Ołsom Linux Limited 5 Copies In The World Edition 1975,
    > bo on akurat takiego używa i mu wystarcza.

    Masz rację, że nie da się dla wszystkich.
    Ale...
    Wydaje mi się, że ewentualny problem mogą mieć tylko ci najmniejsi, a
    ich potrzeby są chyba na tyle podobne, że powinno dać się je zdefiniować
    w stopniu wystarczającym do zrealizowania narzędzia.

    Nakłada się na wszystkich (w tym tych najmniejszych) jakieś wymagania, a
    celem jest zapobieżenie wypływania dziesiątek miliardów przez
    nieszczelności. Czy wymaganie, aby władza przeznaczyła mikroskopijny
    ułamek tej kwoty i dostarczyła tym najmniejszym odpowiednie narzędzie,
    zamiast opisu formatów uważasz, za zbyt wygórowane?
    P.G.

  • 65. Data: 2017-11-02 18:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Przecież na zaksięgowanie dokumentu masz 2 okresy. Nic nie szkodzi za
    > pierwsze dwa miesiące kwartału wysłać tylko sprzedaż, a koszty
    > wprowadzić w 3-im miesiącu.

    czyli trzeba usiasc i zrobic co miesiac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 66. Data: 2017-11-02 18:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Nie da się zapewnić narzędzi dla wszystkich.

    I dlatego nie zapewniamy tego narzedzia nawet tej grupie ktora jest 95%
    procentowa (strzelam) i uzywa windowsa? Ciekawe rozumowanie - na alibi...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 67. Data: 2017-11-02 18:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > A mi się wydawało, że korzyścią z kwartalnego VAT jest *płatność*
    > VAT raz na 3 miesiące, a nie fakt że wysyłasz deklarację raz na 3
    > miesiące. No ale co kto potrzebuje. :)

    Ja nie wiem, bo kwartalnego nie rozliczałem nigdy ale wydaje mi sie, ze
    sama koniecznosc wysłania raz na trzy miesiace deklaracji tez ma swoje
    zalety.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z

  • 68. Data: 2017-11-02 19:07:13
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-02, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > I dlatego nie zapewniamy tego narzedzia nawet tej grupie ktora jest 95%

    Ależ zapewniają.

    Ta 95% grupa to Ci co mają księgową, czy oddają papiery za te 150-200 zł
    miesięcznie, albo mają ogarnięty inny program księgowy i mają ogólny
    zwiso-powiew na to. :)

    Zawsze możesz udowadniać, że ludzie skrobiący papierowe ewidencje
    to ta zdecydowana większość :P

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 69. Data: 2017-11-02 19:32:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-02, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Ja nie wiem, bo kwartalnego nie rozliczałem nigdy ale wydaje mi sie, ze
    > sama koniecznosc wysłania raz na trzy miesiace deklaracji tez ma swoje
    > zalety.

    Ale deklaracja pozostanie kwartalna.
    Po prostu dochodzi inny dokument, którego wypełniać musimy w trybie miesięcznym.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 70. Data: 2017-11-03 10:02:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-02 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > czyli trzeba usiasc i zrobic co miesiac?

    Zrobić co?
    JPK? Tak.
    KPiR - nie

    --