  • 1. Data: 2002-12-22 18:01:58
    Temat: Jak ksiegowac wyciagi bankowe?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Mam rachunki na dzialalność w kilku bankach. Każdy z nich stosuje różne
    opisy dat opracji i to zwykle 2 daty. I tak, np. mamy:
    - w mBanku "Datę operacji" oraz "Datę księgowania"
    - w Telepekao24 "Datę operacji" oraz "Datę realizacji"
    - w Inteligo - tylko "Datę księgowania"
    - w Nordei "Datę realizacji" oraz "Datę księgowania"

    Jaką datą posługiwać się przy księgowaniu (w KPiR)?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-12-23 09:51:43
    Temat: Re: Jak ksiegowac wyciagi bankowe?
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sun, 22 Dec 2002, BaLab wrote:

> [...]
    >+ - w Nordei "Datę realizacji" oraz "Datę księgowania"
    >+
    >+ Jaką datą posługiwać się przy księgowaniu (w KPiR)?

    Ekhm.... A jaki sposób księgowania kosztów stosujesz ??
    IM*H*O (czyt. 'bardzo skromnym') - jeśli memoriałowo to używać
    daty księgowania, jeśli kasowo - to nie wiem... :] :) !
    Trzeba by wydedukować w którym momencie masz pieniądze
    do dyspozycji (lub ich nie masz, tj. 'zostały zabrane'
    i nie można wypłacić) - a to może być w różnych bankach róznie :(
    Przychody (np. z odsetek) - IMHO zawsze data księgowania,
    bo z ta datą są należne (przynajmniej ja je wpisuję z datą
    ostatniego dnia, tak jak 'księgowanie' w mBank i Inteligo).

    Pozdrowienia, Gotfryd