  • 1. Data: 2007-11-12 14:48:19
    Temat: zus, zwolnienie ponad 182 dni - jakie papiery wyciagać od lekarza
    Od: "heniek" <s...@U...pl>

    Witam

    To troszke off topic, ale lepszej grupy nie znalazlem.

    Przekroczyłem 182 dzień zwolnienia lekarskiego. Lekarz nie chciał mi
    wystawić wolnienia i powiedział, że muszę z tą sprawą iść do ZUS'u.

    Czy lekarz nie powinien dać mi jakiś druczków ? Jeżeli tak to jakie ?
    Zastanawiam się czy nie wybrać sie do niego z reklamacją.

    Pozdrawiam
    H.

  • 2. Data: 2007-11-12 18:55:19
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2007 15:48:19 +0100, heniek napisał(a):

    > Przekroczyłem 182 dzień zwolnienia lekarskiego. Lekarz nie chciał mi
    > wystawić wolnienia i powiedział, że muszę z tą sprawą iść do ZUS'u.

    albo do zakładu pracy, jeśliś pracownik :)

    > Czy lekarz nie powinien dać mi jakiś druczków ? Jeżeli tak to jakie ?
    > Zastanawiam się czy nie wybrać sie do niego z reklamacją.

    Zgodnie z obowiązującymi przepisami wykorzystałeś właśnie dopuszczalny
    okres, w którym miałeś prawo pobierać zasiłek chorobowy.
    Po jego przekroczeniu jest kilka możliwych dalszych kroków. Wszystko zależy
    od Twojego stanu zdrowia i rokowań, które powinien ocenić lekarz.

    Nie wiem, czy jestes pracownikiem, czy też może prowadzisz DG.

    To popiszę sobie niezależnie od tego, ok? ;>

    Zwykle przed wyczerpaniem okresu zasiłkowego, lekarz wie, co należy
    "zrobić" z pacjentem. Jeśli Twoje schorzenie rokuje powrót do zdrowia,
    lekarz sugeruje wystąpienie do ZUSu o przyznanie świadczeń
    rehabilitacyjnych, które przedłużają okres pobierania świadczeń o kolejne
    np. 3 miesiące. Następuje to oczywiście PO komisji lekarskiej, która
    stwierdza, że faktycznie rokujesz i klepną orzeczenie. Potem wydawana jest
    decyzja, świadczenie jest wypłacane.

    W niektórych, szczególnych przypadkach, np. w przypadku gruźlicy, okres
    zasiłkowy, bez świadczeń rehabilitacyjnych przedłuża się do 270-ciu dni.

    Trzecie wyjście, to wystąpienie o ustalenie stopnia niepełnosprawności.
    Wniosek składasz sam, tak jak i o świadczenia rehabilitacyjne, przy czym
    niezbędne jest zaświadczenie wystawione przez lekarza prowadzącego (w obu
    przypadkach), potem znowu - komisja, zatwierdzenie przez lekarza orzecznika
    i potem decyzja ZUS.
    Bo w przypadku renty, to już różnie bywa. Samo stwierdzenie
    niepełnosprawności nie decyduje jeszcze o przyznaniu świadczenia. To już
    inna bajka.

    W każdym bądź razie, lekarzowi należy dostarczyć druk do wypełnienia.
    Druk nazywa się N-9, znajdziesz go tu:

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1083

    Do tego stosowny wniosek, po konsultacji u swojego lekarza. Bo to on
    powinien najlepiej wiedzieć, jak rokujesz dalej.

    Ej, a może Ty już zwyczajnie zdrowy jesteś, co? ;>
    Czego Tobie i sobie życzę :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna