  • 11. Data: 2012-07-18 12:22:12
    Temat: Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-18, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie da się żyć, nie łamiąc prawa.

    Witam kolejnego niedasistę.

    > W Polsce, nie wiem jak jest gdzieś indziej.

    Ale nie trzeba do tego namawiać. Simple.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2012-07-18 12:34:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2012-07-18, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Witam kolejnego niedasistę.

    > Ale nie trzeba do tego namawiać. Simple.

    Nikt nie namawia, każdy podejmuje decyzję sam. Pytek może albo nic nie
    robić, albo prowadzić księgarnię pod czyimiś skrzydłami.

    "Niedasista" powie: tak nie można. "Dasista" wie, że większość firm
    podpada pod jakieś łamania prawa, jest to po prostu naturalne ryzyko
    życia w naszym kraju. Jedynie bezdomni mogą czuć się całkowicie wolni,
    nie dlatego, że nie łamią prawa, tylko dlatego, że nie obawiają się kar.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-07-18 12:57:42
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-18 12:34, Liwiusz pisze:

    > Nikt nie namawia, każdy podejmuje decyzję sam. Pytek może albo nic nie
    > robić, albo prowadzić księgarnię pod czyimiś skrzydłami.

    No popatrz - a wziąć odpowiedzialność i poprowadzić 'na siebie' to
    byłby coś niegodnego?

    --
    spp

  • 14. Data: 2012-07-18 13:11:36
    Od: m...@g...com

    > Skoro się pyta, znaczy że nie wie że to jest niezgodne z prawem.
    > A skoro nie ma w tym doświadczenia, to sobie krzywdę zrobi i tyle.

    Nikt nie rodzi się z doświadczeniem. Wszystko kiedyś robi się pierwszy raz. Po to
    pytam, żeby przeprowadzić manewr z podpięciem mojej e-księgarni pod firmę kolegi
    ponosząc jak najmniejsze ryzyko i żeby to wszystko dobrze działało.

    Pozd,
    Rex

  • 15. Data: 2012-07-18 13:16:48
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m...@g...com pisze:

> [...]
    ponosząc jak najmniejsze ryzyko i żeby to wszystko dobrze działało.

    Musisz tez pamietac, ze zagrozenie moze przyjsc nie tylko od strony
    "panstwa", ale i od strony kolegi.
    Jesli biznes sie wyjatkowo uda, to w pewnym momencie kolega sie wypnie
    "to przeciez moje" i spieprzaj dziadu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2012-07-18 13:24:55
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 18 lipca 2012 00:49:54 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2012-07-17, Rex &lt;m...@g...com&gt; wrote:
    > &gt; Witam,
    > &gt;
    > &gt; zamierzam swoją księgarnię internetową &quot;podpiąć&quot; pod firmę kolegi
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Firmanctwo-czyli-nie
    legalny-sposob-na-zmniejszenie-zobowiazan-podatkowyc
    h-1144090.html

    Przeczytałem ten artykuł. Mała uwaga. W artykule jest m.in. mowa o tym, że firmanctwo
    (podpięcie swojej działalności pod czyjąś firmę) jest nielegalne, karalne bo jest to
    (może być) sposób na unikanie podatków.
    W moim przypadku nie chodzi o unikanie podatku (PIT). Podatek będę odprowadzał.
    Jeśli podejmę z kolegą decyzję, że dochody generowane przez księgarnie będziemy
    dzielić w ten sposób, że podpiszemy umowę o dzieło, to od kwoty X zł otrzymanej od
    kolegi będę odprowadzał podatek dochodowy (kwota ta będzie jednoczenie kosztem
    kolegi).

    Chodzi mi o uniknięcie płacenia ZUS-u, nie podatku PIT! Dla jednoosobowej firmy z
    niewielkimi obrotami kwota 930 zł to bardzo dużo. Moim zdaniem decydenci powinni
    zmienić sposób płacenia ZUS-u w taki sposób, żeby składka ZUS była proporcjonalny do
    dochodu. Gdyby tak było nie opłacałoby mi się kombinować z podpinaniem księgarni pod
    czyjąś firmę bo płaciłbym nie 930, ale powiedzmy 500 zł.

    Rex

  • 17. Data: 2012-07-18 13:32:48
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m...@g...com pisze:

> [...]
    bo jest to (może być) sposób na unikanie podatków.
    > W moim przypadku nie chodzi o unikanie podatku (PIT). Podatek będę odprowadzał.

    Doprawdy?

> [...]
    kolegi będę odprowadzał podatek dochodowy (kwota ta będzie jednoczenie kosztem

    Kosztem kolegi bedzie X a podatek bedziesz placic od 0,5X albo od 0,8X -
    i tu juz bedziesz dymal fiskusa. Dymaniem fiskusa bedzie tez falszowanie
    zrodla przychodu (dzialalnosc wykonywana osobiscie zamiast dzialalnosci
    gospodarczej)

    > Chodzi mi o uniknięcie płacenia ZUS-u, nie podatku PIT!

    A czym sie rozni, wg Ciebie ZUS od PIT-u???
    To i to jest panstwowe.

    I tu i tu dymane jest Panstwo. Dla Ciebie moze roznica i jest, dla sadu
    - w razie czego - nie bedzie raczej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2012-07-18 13:38:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-07-18, m...@g...com <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    będę
    > odprowadzał podatek dochodowy (kwota ta będzie jednoczenie kosztem kolegi).

    Ale w tym momencie zaniżasz podatek (um. o dzieło mają koszty ryczałtowe)
    i jak najbardziej to podpada.

> [...]
    > do dochodu. Gdyby tak było nie opłacałoby mi się kombinować z podpinaniem księgarni

    > pod czyjąś firmę bo płaciłbym nie 930, ale powiedzmy 500 zł.

    Masz etat w kwocie minimmum 1500 brutto?
    Prowadziłeś działalność w ciągu ostatnich 5 lat?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2012-07-18 14:24:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Moim zdaniem decydenci powinni zmienić sposób płacenia ZUS-u w
    > taki sposób, żeby składka ZUS była proporcjonalny do dochodu. Gdyby
    > tak było nie opłacałoby mi się kombinować

    Ale wtedy musieli by kombinowac inni i to tacy,
    co podatków dużo i tak płacą.

  • 20. Data: 2012-07-18 14:27:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Ale wtedy musieli by kombinowac inni i to tacy,
    > co podatków dużo i tak płacą.

    Tzn okazało by się, że ZUSu nikt nie płaci, bo nie ma
    dochodów.