  • 31. Data: 2012-07-18 17:15:42
    Temat: Re: Jak podpiąć e-księgarni pod firmę kolegi (nieformalna spółka)?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-18 16:37, SDD pisze:

    > Gdy w dluzszym okresie prowadzenia DG wychodzi Ci na miesiac mniej niz 2
    > tys zl to chyba taka dzialalnosc nie ma sensu i czas najwyzszy sie
    > rozejrzec za innym sposobem zarobkowania, nie uwazasz?

    Nie. Dlaczego uważasz, że mam nie mieć prawa do handlowania
    szczypiorkiem w soboty?

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2012-07-18 17:18:56
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.07.2012 17:15, Liwiusz pisze:

    > Nie. Dlaczego uważasz, że mam nie mieć prawa do handlowania
    > szczypiorkiem w soboty?

    Oraz, dlaczego nie miałbym prawa spróbować się w jakiejś branży? Wypali
    - będzie dobrze. Nie wypali - trudno, nie stracę nic ponad to co włożyłem.

    W przypadku pełnego ZUSu - nie ma mowy o tym żeby próbować. Ze zniżkowym
    też lepiej - ale nadal marnie.

    p. m.

  • 33. Data: 2012-07-18 18:29:29
    Od: SDD <s...@t...pl>

    m pisze:

    > Oraz, dlaczego nie miałbym prawa spróbować się w jakiejś branży? Wypali
    > - będzie dobrze. Nie wypali - trudno, nie stracę nic ponad to co włożyłem.

    Dlatego tez napisalem "w dluzszym okresie". Na poczatku kokosow zwykle
    nie ma.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 34. Data: 2012-07-18 18:30:32
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Nie. Dlaczego uważasz, że mam nie mieć prawa do handlowania
    > szczypiorkiem w soboty?

    Z tego sie nie utrzymasz. To jest dobre, jako dodatkowy dochod - np. na
    emeryturze. Wtedy tez ZUS masz jakby nizszy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 35. Data: 2012-07-18 18:52:17
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.07.2012 18:29, SDD pisze:

    > Dlatego tez napisalem "w dluzszym okresie". Na poczatku kokosow zwykle
    > nie ma.

    I własnie na początku nie ma kasy na ZUS. Stąd kombinacje z KKSem.

    p. m.

  • 36. Data: 2012-07-18 18:54:18
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 18.07.2012 18:30, SDD pisze:

    > Z tego sie nie utrzymasz. To jest dobre, jako dodatkowy dochod - np. na
    > emeryturze.

    Na emeryturze, na studiach, na bezrobociu, kiedy twoim źródłem
    utrzymania jest umowa o dzieło ...

    Bariera wejścia w postaci ZUSu jest bezsensowna.

    p. m.

  • 37. Data: 2012-07-18 18:55:23
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Rex pisze:

    > zamierzam swoją księgarnię internetową "podpiąć" pod firmę kolegi

    Zastanawiam sie, czy przypadkiem na podobnej zasadzie nie dzialaja
    "inkubatory przedsiębiorczości" - ze najpierw przedsiuebiorstwo sobie
    dziala wewnatrz inkubatora - formalnie wlascicielem jest ten "inkubator"
    a nastepnie, gdy biznes wypali i zacznie generowac jakies zadowalajace
    pieniadze, nastepuje usamodzielnienie sie go.

    Tak chyba dzialaja "akademickie inkubatory przedsiebiorczosci" - ale
    moze tez sa jakies "nieakademickie wersje" - radzilbym poszukac.

    W sumie to tez moze byc sposob na biznes - dla kogos kto dysponuje
    srodkami finansowymi i odpowiednia logistyka - firmowac przedsiewziecia
    a potem, na uzgodnionych zadowalających obie strony warunkach uwalniac je.

    Pewien moj znajomy cos takiego robi - nazywa sie to "inkubator pomyslow
    internetowych":

    http://www.e-inkubator.pl/

    Poczytaj - a nuz przyda sie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 38. Data: 2012-07-18 19:39:43
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-07-18 12:57, spp pisze:

    > No popatrz - a wziąć odpowiedzialność i poprowadzić 'na siebie' to
    > byłby coś niegodnego?

    Nie odpowiedzialność, a koszty z tym związane (hint: ZUS).

  • 39. Data: 2012-07-18 19:41:27
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-18 16:13, m...@g...com pisze:

    > W DG składka ZUS jest stała.

    Tak?
    To z oficjalnej strony ZUS

    "
    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne tych osób
    [prowadzących DG] w 2012 r. stanowi kwota zadeklarowana nie niższa niż
    ... (60% prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego,
    przyjętego do ustalenia kwoty ograniczenia rocznej podstawy wymiaru
    składek na dany rok kalendarzowy).....
    Kwota rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
    emerytalne i rentowe w 2012 r. - 105 780 zł.
    "

    Przecież te składki które płacą na DG są definiowane jako _minimalne_ -
    nic nie stoi na przeszkodzie deklarować więcej (do w/w 105 tys., jak
    podasz więcej to składka już będzie stała).

    > Nawet jak masz stratę to ZUS płacisz.

    I jak milion zysku miesięcznie też tyle samo (chyba że dobrowolnie
    zadeklarujesz wyższą podstawę).

    --
    spp

  • 40. Data: 2012-07-18 19:44:30
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-18 19:39, RD pisze:

    > Nie odpowiedzialność, a koszty z tym związane (hint: ZUS).

    Czyli tradycyjnie: upaństwowić koszty, sprywatyzować zysk. :)

    --
    spp