  • 1. Data: 2003-04-29 20:47:07
    Temat: Jak rozliczyć stratę w materiałach ?
    Od: s...@k...pl

    Witam i proszę o podpowiedź, jak rozliczyć stratę w materiale. Prowadzę usługi
    (KPiR, VAT) wymiany szyb samochodowych. Bywa, ze w czasie tej usługi szyba się
    rozleci. Czy należy sporządzić protokół z tego zdarzenia ? Czy w KPiR ma być
    jakiś ślad po tym szkle ? :-)
    AG

  • 2. Data: 2003-04-29 21:47:20
    Temat: Re: Jak rozliczyć stratę w materiałach ?
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik <s...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > rozleci. Czy należy sporządzić protokół z tego zdarzenia ? Czy w KPiR ma
    -------------------------------
    w książce już masz w kosztach więc nie bardzo jest co zmieniać ale protokół
    jak najbardziej winieneś zrobić
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-30 05:46:29
    Od: "Marek Gajewski" <b...@b...pl>

    Należałoby wyksięgować z kosztów zakup i zaksięgować jako wydatki (zakupy na
    koniec roku podatkowego są dochodem)

  • 4. Data: 2003-04-30 06:59:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek Gajewski napisał:
    > Należałoby wyksięgować z kosztów zakup i zaksięgować jako wydatki (zakupy na
    > koniec roku podatkowego są dochodem)

    Czego to sie czlowiek nowego nie dowie na tej grupie :-))

    A ja czasy czas myślałam że na koniec roku wazna jest róznica remanentów
    a nie wielkośc zakupów. No i jeszcze że zmniejsza ona koszty a nie
    zwieksza przychód.
    Głupia kobieta...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-05-01 10:25:23
    Od: s...@k...pl

    > A ja czasy czas myślałam że na koniec roku wazna jest róznica remanentów
    > a nie wielkośc zakupów. No i jeszcze że zmniejsza ona koszty a nie
> [...]
    Dziekuje ...jednak Mądra kobieto za podpowiedź, ale interesuje mnie jeszcze co
    w tym przypadku z vatem odliczonym przy zakupie, czy nie trzeba go zwrocic a
    nastepnie ujac w kosztach w kpir?
    AG

  • 6. Data: 2003-05-01 13:39:00
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@k...pl> napisał
> [...]
    jeszcze co
    > w tym przypadku z vatem odliczonym przy zakupie, czy nie trzeba go zwrocic

    Re : To rozumiem, że w deklaracji VAT-7 i w dokumentach stanowiących
    podstawę zapisu w tejże deklaracji oddzielnie dokumentujemy VAT odliczony
    przy zakupach towarów handlowych i materiałów i oddzielnie VAT odliczony
    przy kosztach ? Gdyby tak jeszcze numery stosownych DWÓCH pól w druku VAT-7
    AR

  • 7. Data: 2003-05-01 21:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 May 2003, Andrzej R. wrote:

> [...]
    >+ > Dziekuje ...jednak Mądra kobieto za podpowiedź, ale interesuje mnie
    >+ > jeszcze co w tym przypadku z vatem odliczonym przy zakupie, czy nie
    [...]
> [...]
    >+ przy zakupach towarów handlowych i materiałów i oddzielnie VAT odliczony

    O ile rozumiem to AS dywaguje czy nie należy VATu *zwrócić*.
    IMHO VATu od "naturalnych strat" nie należy zwracać i do tego
    przypadku odnosi się twój komentarz ;)

    >+ Gdyby tak jeszcze numery stosownych DWÓCH pól w druku VAT-7

    Jeśli VAT należy zwrócić (bo przestał być KUP - np. przy towarach
    RiR) to należy go AFAIK policzyć po stronie przychodu... Nie chce
    mi się sprawdać numerka :]
    Czy coś pokręciłem ? ;) (oprócz faktu wdawania się w dywagacje
    o sposobie zwrotu VAT które są niepotrzebne, jeśli się nie mylę :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-02 21:39:40
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
> [...]
    > Czy coś pokręciłem ? ;) (oprócz faktu wdawania się w dywagacje
    > o sposobie zwrotu VAT które są niepotrzebne, jeśli się nie mylę :))

    Czegoś tutaj nie rozumiem.
    1) Wydaje mi się, że VAT wchodzi wówczas jako "koszt" (oczywiście chodzi o
    księgowanie kwoty brutto), jeśli nie możemy go odliczyć (jeśli możemy
    odliczyć, a nie odliczamy i księgujemy brutto - wówczas kwota VAT-u nie jest
    kosztem..
    2) Przy RiR VAT o ile wiem odliczamy "normalnie" , ale sama czynność
    przekazania na RiR jest czynnością objętą podatkiem VAT i poprzez
    wystawienie f-ry wewnętrznej ów VAT ponownie naliczamy
    3) Nie znajduję podstaw do zwrotu VAT przy losowej utracie towaru (kradzież,
    pożar, zniszczenie itp), aczkolwiek z taką interpretacją jednego z US
    spotkałem się.
    AR

  • 9. Data: 2003-05-03 20:58:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 May 2003, Andrzej R. wrote:
    [...]
    >+ Czegoś tutaj nie rozumiem.

    I słusznie :]

    >+ 1) Wydaje mi się, że VAT wchodzi wówczas jako "koszt"

    Oczywiście. Nie ta strona, mi się omsknęło. Zdecydowanie to był
    zły dzień :(
    [...]
    >+ 3) Nie znajduję podstaw do zwrotu VAT przy losowej utracie towaru

    No to tu jesteśmy zgodni :)

    pozdrowienia, Gotfryd