  • 1. Data: 2004-03-31 09:12:44
    Temat: Jak to sie rozlicza?
    Od: "Iwona" <i...@f...onet.pl>

    Witam:-)
    Rozwazam (na razie niestety tylko teoretycznie) jak nalezy sie rozliczyc z
    fiskusem w przypadku, gdy
    nie bedac małżeństwem jesteśmy właścicielami (w rownych polowach)
    mieszkania, które planujemy wynająć?
    1) Czy jest jakis specjalny PIT?
    - Jak wtedy musielibysmy sie rozliczac: kazde z nas osobno, czy wystarczy
    jak rozliczy sie jedna osoba za cale mieszkanie? (Pytam, bo wynajmujac nie
    wiem, czy w umowie wynajmu musimy byc we dwojke jako wlasciciele, czy
    wystarczy jedna osoba?)
    2) a moze mozna jakos inaczej np. ryczaltem i jak to sie robi, co jest
    korzystniejsze?
    3) Czy rozliczajac "rocznego" PITa (ciekawe, ktory to bedzie?... Do tej pory
    majac tylko odliczenia z tytulu remontu byl to PIT 37) dochody z wynajmu
    bedzie uwzglednialo kazde z nas osobno czy moze jedna osoba za cale
    mieszkanie?
    4) No i co z odliczaniem kosztow poniesionych na Fundusz Remontowy
    (mieszkanie jest hipoteczne i ma wyodrebniony Fundusz Remontowy) - kazdy
    sobie odlicza po 50% czy jedna osoba calosc?

    Namnozylam tych pytan, ale b. mi zalezy na solidnym przygotowaniu do tego
    wynajmu. Z gory serdecznie dziekuje:-) Iwona