  • 1. Data: 2004-03-31 09:30:19
    Temat: kasa fiskalna-internet
    Od: "Anka Żelek" <a...@k...lm.pl>

    Witam grupowiczów:)

    No i znów mam problem... a właściwie będę go mieć za jakiś czas. Sprawa jest
    dość skomplikowana, ale postaram się ją możliwie jak najlepiej wyłożyć.
    Otóż, firma (jako działalność dodatkową) prowadzi sprzedaż na aukcji
    Allegro. Po wygraniu aukcji przez jakiegoś użytkownika otrzymuje maila:
    sprzedałeś przedmiot....itd. Faktyczne wydanie towaru następuje oczywiście
    później, najczęściej po wpływie pieniędzy na konto.
    Ponieważ jest to sprzedaż osobom fizycznym, to po przekroczeniu 40000 zł
    (nie mylę się?) trzeba będzie zaopatrzyć się w kasę rejestrującą. I co
    wtedy? Czy rejestrować w kasie przedmioty sprzedane faktycznie (fizycznie
    wydane, wysłane), czy też wszystkie, do których otrzymano maila kończącego
    aukcję, bo przecież sprzedano...? A co w przypadku, gdy do transakcji jednak
    nie dojdzie, dlatego że klient się wycofa?
    To byłoby na tyle... przynajmniej na razie...:)

    Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże...
    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2004-03-31 19:52:48
    Temat: Re: kasa fiskalna-internet
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Anka Żelek" <a...@k...lm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > później, najczęściej po wpływie pieniędzy na konto.
    > Ponieważ jest to sprzedaż osobom fizycznym, to po przekroczeniu 40000 zł

    Jasne, możesz sobie sprawić kasę fskalną. Ale mozesz tez skorzystac z
    wyjątku przewidziane dla sprzedaży wysyłkowej.

    Pzdr,
    BaLab

  • 3. Data: 2004-04-01 07:55:26
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

> [...]
    jednak
    > nie dojdzie, dlatego że klient się wycofa?
    > To byłoby na tyle... przynajmniej na razie...:)

    Polecam nową ustawe o vat do przeczytania "opodatkowaniu (...) podlegają:
    odpłatna dostawa towaru ...."
    "przez dostawe towarów (...) rozumie się przeniesienie prawa do
    rozporządzania towarami jak własciciel,...."
    To oczywiście od 1 maja a mniemam że o taki okres czasu tu chodzi
    Pozdrawiam
    Strebor

  • 4. Data: 2004-04-01 10:46:48
    Od: "Andzia" <t...@t...com.pl>

    Dzięki...
    Próbuję od kilku dni otworzyć stronę z tekstem jednolitym tej ustawy (link
    był podany w grupie) i nie mogę. Coś tam nie daje się zainicjować. Może jest
    jakieś inne miejsce z tą ustawą niż
    http://orka.sejm.gov.pl/opinie.nsf/nazwa/1283_u/$fil
    e/1283_u.pdf ?

    Pozdrawiam,
    Anka

  • 5. Data: 2004-04-01 22:18:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, Andzia wrote:
    >+ Próbuję od kilku dni otworzyć stronę z tekstem jednolitym tej ustawy (link
    >+ był podany w grupie) i nie mogę. Coś tam nie daje się zainicjować.

    Tak z ciekawości: co za przeglądarka i co wyłączyłaś ? :)
    Napisz na Reply-To: najpóźniej jutro to spróbuję ci ZIPa wysłać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)