  • 11. Data: 2009-01-28 11:21:28
    Temat: Re: Jak wystawia rachunek osoba prywatna firmie ?
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > wytworzeniu. Ba, opodatkować trzeba składniki które w momencie
    > wytwarzania były "nieoVATowane".
    > Podatek w momencie "wycofania". Art.7.2 ustawy o VAT:
    > "przekazanie przez podatnika towarów należšcych do jego przedsiębiorstwa
    > na cele inne niż zwišzane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem"
    >
    > ...w powiązaniu z art.29.10:
    > "W przypadku dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2, podstawš
    > opodatkowania jest cena nabycia towarów (bez podatku), a gdy nie ma ceny
    > nabycia, koszt wytworzenia, okre?lone w momencie dostawy tych towarów"

    Muszę Cię rozczarować;-) przepis pozostał niby ten sam, ale zmieniła sie
    jego interpretacja. Wg najnowszych trendów, obowiązujących przynajmniej
    od 1 stycznia 2008 roku, cenę naycia okręslona jest w momencie dotawy
    tyvh towarów, tj w momencie przekazania.
    Podstawę opodatkowania stanowi więc co prawda cena nabycia towaru,
    jednakże skorygowana na dzień przekazania tych towarów, czyli cena
    rynkowa;-))

    g.

  • 12. Data: 2009-01-28 14:55:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nie będę pisał co o tym myślę.

    Chyba nie trzeba dodawać, że uzasadnienie tego przepisu (kiedyś był
    VAT od *aktualnej* wartości rynkowej) było takie, żeby podatnikowi
    zrobić dobrze, żeby nie musiał płacić większego VATu.
    Nie, *nie* żartuję :> (istnieje przypadek kiedy tak jest, to że
    tam chodzi o 3% a tu czasem o 99% VATu zapłaconego widać jest
    bez znaczenia, byleby "podatnikowi zrobić dobrze" :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-01-28 14:59:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2009, gonia wrote:

> [...]
    > interpretacja. Wg najnowszych trendów, obowiązujących przynajmniej od 1
    > stycznia 2008 roku, cenę naycia okręslona jest w momencie dotawy tyvh

    Czuję się zaszokowany! :)
    No i przyznaję że interpretacja IMO jest wbrew literze przepisu,
    "nabycie" to nabycie, a "zbycie" to zbycie, zaś przepis dotyczy
    samego podatnika, a nie tego kto otrzymuje :)

    > Podstawę opodatkowania stanowi więc co prawda cena nabycia towaru, jednakże
    > skorygowana na dzień przekazania tych towarów, czyli cena rynkowa;-))

    Byłoby miło, ale bym wolał żeby to zapisali po polsku w ustawie.
    Powód jest prosty - ZUS to nawet oficjalnie określił kod czynności dla
    nie przewidzianej przepisami czynności pt. "zawieszenie".
    A potem z bólem serca zaczął ścigać tych co się "zawieszali", no bo
    skoro to bezprawnie było...

    :)

    BTW: masz jakąś interpretację "oficjalną" na podorędziu?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-01-28 17:02:31
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Po warunkiem że nie była u sprzedawcy ŚT wycofanym z EŚT i sprzedanym
    > przed upływem lat 6.

    A jak u osoby prywatnej moze byc ŚT ??

    Fantom
    ps. Tak swoja droga t aosoba kiedys kupila to od firmy

  • 15. Data: 2009-01-28 17:12:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2009 o 18:02:31 Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał(a):

    > A jak u osoby prywatnej moze byc ŚT ??

    Normalnie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 16. Data: 2009-01-28 17:46:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-28, Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> wrote:

    > A jak u osoby prywatnej moze byc ŚT ??

    A osoba fizyczna prowadząca DG to jaka jest? Państwowa? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-01-28 18:11:11
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > A osoba fizyczna prowadząca DG to jaka jest? Państwowa? :)

    Znaczy sie mam rozumiec, ze temat zszedl na bok i nie odpowiada na moj
    glowny post. I tu jest problem.

    Fantom

  • 18. Data: 2009-01-28 18:23:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2009 o 19:11:11 Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał(a):

    > Znaczy sie mam rozumiec, ze temat zszedl na bok i nie odpowiada na moj
    > glowny post. I tu jest problem.

    Problem jest raczej w tym że nie czytasz odpowiedzi
    i nie zbrukałeś się jeszcze sięgnięciem do przepisów

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 19. Data: 2009-01-28 19:33:17
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    > Problem jest raczej w tym że nie czytasz odpowiedzi
    Przeczytalem wszytskie odpowiedzi. I ciag byl taki, ze mozna z tym zrobic
    cokolwiek jezeli nei byly wczesniej w ŚT. a w pytaniu wyraznie chodzilo o
    osobe prywatna a nie o DG (sprzedajacy)

    > i nie zbrukałeś się jeszcze sięgnięciem do przepisów
    No na tyle dobry nie jestem aby przewalac tone przepisow z odpowiedzia na to
    pytanie. Nawet jakby by w stanie to wszystko przeczytac to i tak na pewno
    nie zauwazylbym tego co trzeba. Nie jestem prawnikiem i dlatego tu pytam.
    Twoim tokiem rozumowania to kazdy musi wszystko umiec (lub doczytac) a grupy
    dyskusyjne sa niepotrzebne (po co tu odpowiadasz w takim razie ?)

    Fantom

  • 20. Data: 2009-01-28 20:56:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-01-2009 o 20:33:17 Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto> napisał(a):

    > Twoim tokiem rozumowania to kazdy musi wszystko umiec (lub doczytac) a grupy
    > dyskusyjne sa niepotrzebne (po co tu odpowiadasz w takim razie ?)

    Tyle że wychodzi na to że jednak wiesz lepiej,
    skoro negujesz wydawałoby się prawidłowe odpowiedzi.
    W takim razie po co piszesz/odpowiadasz?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek