  • 11. Data: 2011-03-10 07:08:11
    Temat: Re: Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.03.2011 03:18), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A są obowiązkowe? Bo ja ni cholery ich nie prowadzę.
    >
    > Akurat z DG to problem żaden, bo przecie do DG prowadzę księgowość, a
    > dochód na rękę to
    > Przychód - KUP - haracz na morderców w kitlach. Gorzej, że moje dochody
    > są także z UoP, UoD i U-Z.

    Skoro DG nie jest problemem, to tym bardziej nie powinny być problemem
    U{o{P,D},Z}, bo:
    - UoP - no chyba wiesz ile Ci przelewają netto..
    - UoD/Z - masz gdzieś kopie rachunków, a na każdym z nich powinna być
    pozycja "do wypłaty".

    p. m.

  • 12. Data: 2011-03-10 14:45:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 10 Mar 2011 03:18:14 +0100, w <il9cd6$hdm$2@news.onet.pl>, Przemysław Adam
    Śmiejek <n...@s...pl> napisał(-a):

    > A są obowiązkowe? Bo ja ni cholery ich nie prowadzę.

    Nie są. Ale jak widać przydałyby się chyba.

    > Akurat z DG to problem żaden, bo przecie do DG prowadzę księgowość, a
    > dochód na rękę to
    > Przychód - KUP - haracz na morderców w kitlach.

    Już Ci tomek napisał, że nie zawsze się da (np. środki trwałe).

    > Gorzej, że moje dochody
    > są także z UoP, UoD i U-Z.

    Tutaj chyba akurat jest prościej, bo jakieś wpływy na konto i rachunki
    wystawione przez Ciebie masz?

  • 13. Data: 2011-03-10 15:23:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.03.2011 08:08, mvoicem pisze:

    > Skoro DG nie jest problemem, to tym bardziej nie powinny być problemem
    > U{o{P,D},Z}, bo:
    > - UoP - no chyba wiesz ile Ci przelewają netto..

    No właśnie nie wiem jak to odczytać z PITów.

    > - UoD/Z - masz gdzieś kopie rachunków, a na każdym z nich powinna być
    > pozycja "do wypłaty".

    Nie mam. Do większości nie wystawiam rachunków, poza tym, ich nie
    ewidencjonuję.
    I nie, nie chodzi o to, żeby teraz mnie pouczać ,,powinieneś był
    regularnie sobie wszystko notować''. Po prostu miałem nadzieję, że z
    PITów da się to wyciągnąć i już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-03-10 15:27:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.03.2011 15:45, r...@k...pl pisze:

    > Nie są. Ale jak widać przydałyby się chyba.

    No wiesz, to już prościej mi by było sobie ,,zeszycik'' ze wpływami
    prowadzić. Ale tego nie robiłem. Więc nie ma co gdybać...

    > Już Ci tomek napisał, że nie zawsze się da (np. środki trwałe).

    Nie mam.

    > Tutaj chyba akurat jest prościej, bo jakieś wpływy na konto i rachunki
    > wystawione przez Ciebie masz?

    Średniawo. Niby można by się mozolnie przedzierać przez historie
    bankowe, bo faktycznie ,,do ręki'' to tylko z DG dostaję, a ona jest
    księgowana znów osobno.... ale jakoś mi się nie chce, to dłubanina.
    Myślałem naiwnie, że skoro US chce ode mnie PITów, skoro wszystko tak
    się mozolnie rozlicza, to można z tego wyciągnąć jakąś wiedzę o tym ile
    ludzik zarobił, ile zarobił US i ile dostał haraczu ZUS/NFZ.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2011-03-10 17:42:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10.03.2011 16:23), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie nie wiem jak to odczytać z PITów.

    Zakładając że w tym roku nie miałeś podwyżek/obniżej - zaglądasz na
    konto, patrzysz ile Ci przelali w ostatnim miesiącu i mnożysz przez 12.
    Problem z ewentualnymi premiami/nagrodami.

    > Nie mam. Do większości nie wystawiam rachunków, poza tym, ich nie
    > ewidencjonuję.

    Jak to nie wystawiasz rachunków, to jakim cudem masz płacone za te umowy
    o dzieło/zlecenie?

    > I nie, nie chodzi o to, żeby teraz mnie pouczać ,,powinieneś był
    > regularnie sobie wszystko notować''.

    Nikomu to do głowy nie przyszło (jeszcze).

    > Po prostu miałem nadzieję, że z
    > PITów da się to wyciągnąć i już.

    No widać tak bardzo się nie da, można jedynie z grubsza oszacować czy Ci
    się poprawiło czy pogorszyło (a i to nie zawsze).

    Tak swoją drogą - jeżeli dobrze pamiętam, jesteś gorącym zwolennikiem
    obrotu bezgotówkowego. A więc znakomita większość pieniędzy powinna
    trafiać na twoje konto. To nie byłby najprostszy sposób na dowiedzenie
    się *dokładne* jakie są twoje dochody?

    p. m.

  • 16. Data: 2011-03-11 07:04:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.03.2011 18:42, mvoicem pisze:
    > Zakładając że w tym roku nie miałeś podwyżek/obniżej - zaglądasz na
    > konto, patrzysz ile Ci przelali w ostatnim miesiącu i mnożysz przez 12.
    > Problem z ewentualnymi premiami/nagrodami.

    No nie jest to takie proste. U mnie co miesiąc w zasadzie jest inna
    kwota. Do tego dochodzą trzynastki, grusze, świadczenia urlopowe,
    wyrównania podwyżek. Dla odmiany część wypłat jest obniżana o spłaty
    pożyczek. To, co wpływa na konto wymaga sumowania to raz, a dwa nadal
    nie odzwierciedla ile zarobiłem (patrz: pożyczki).

    > Jak to nie wystawiasz rachunków, to jakim cudem masz płacone za te umowy
    > o dzieło/zlecenie?

    Nie wiem, jakoś mam. Np. teraz wykonałem dzieło i w umowie było, że
    płacą na podstawie protokołu przyjęcia tego dzieła. W grudniu mi płacili
    dla odmiany na podstawie zestawienia dni i godzin, jakie spędziłem u
    nich. Mam też np. umowę o opiekę nad stroną WWW i tam płacą regularnie
    miesięcznie. Na początku miałem właśnie rachunki, ale ich prawnik
    przeredagował umowę i stwierdził, że nie ma potrzeby latania z
    rachunkami. Oni mi wysyłają mejlem informacje, ja aktualizuję stronkę, a
    raz w miesiącu wpływa kasa. I spotykamy się raz na rok z pitem11.

    W innym miejscu znów sobie generują sami rachunki.

> [...]
    > obrotu bezgotówkowego. A więc znakomita większość pieniędzy powinna
    > trafiać na twoje konto. To nie byłby najprostszy sposób na dowiedzenie

    No niby tak, bo poza DG wszystko leci na konto. Ale to oznacza mozolne
    analizowanie obrotów konta, z uwzględnianiem pożyczek, których kwot też
    niestety nie znam. Do czegoś dojdę, ale skoro chcę się porównać z
    innymi, to jeszcze musieli by oni to samo zrobić.

    Miałem po prostu nadzieję, że to łatwo wyliczalne jest z PITów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2011-03-11 09:10:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-11, o godz. 08:04:17
> [...]

    > pożyczek. To, co wpływa na konto wymaga sumowania to raz, a dwa nadal
    > nie odzwierciedla ile zarobiłem (patrz: pożyczki).

    Nie wiem czemu ale mam wrażenie że naciągnąłeś tutaj stan faktyczny
    do granic możliwości. Na pewno nie szybciej/prościej będzie wziąć
    kalkulator niż ciągnąć kolejny wątek z cyklu "klocki mi się
    rozsypały" ?

    > z uwzględnianiem pożyczek, których kwot też niestety nie znam.

    WTF ?

    > Do czegoś dojdę, ale skoro chcę się porównać z
    > innymi, to jeszcze musieli by oni to samo zrobić.

    Z ciekawości - to jakieś zawody z cyklu "kto ma wię...cej" ?

    Tomek

  • 18. Data: 2011-03-11 09:33:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.03.2011 10:10, tomek pisze:
    > Nie wiem czemu ale mam wrażenie że naciągnąłeś tutaj stan faktyczny
    > do granic możliwości.

    ŻĘ kę?

    > Na pewno nie szybciej/prościej będzie wziąć
    > kalkulator niż ciągnąć kolejny wątek z cyklu "klocki mi się
    > rozsypały" ?

    Twój prymitywny czytnik nie ma opcji ignorowania wątków?
    Pytano mnie o szczegóły, to odpowiedziałem.

    > WTF ?

    The duck says quack.

    Której części tego zdania nie rozumiesz. No dobrze, może uprościłem. Nie
    pożyczek, a rat spłaty pożyczek.

    > Z ciekawości - to jakieś zawody z cyklu "kto ma wię...cej" ?

    Analiza rynku celem rozpoznania innych możliwości i podjęcia decyzji
    zawodowych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2011-03-11 11:48:27
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-03-11, o godz. 10:33:37
    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    > Analiza rynku celem rozpoznania innych możliwości i podjęcia decyzji
    > zawodowych.

    A jak porównasz swoje dochody z dochodami kolegi który miał
    wypłaty z umowy o pracę, inne w każdym miesiącu tak że się nie da
    zsumować, do tego umowy "osobiste" bez rachunków z płatnościami do ręki
    które wydał bez paragonów, i kilkoma innymi ciekawostkami ?

    Tomek

  • 20. Data: 2011-03-11 12:37:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 11.03.2011 12:48, tomek pisze:

> [...]
    > zsumować, do tego umowy "osobiste" bez rachunków z płatnościami do ręki
    > które wydał bez paragonów, i kilkoma innymi ciekawostkami ?

    No właśnie. Temu myślałem, że na bazie PIT-11 da się takie coś oszacować
    i wtedy by można szybko i wygodnie dokonać analizy potrzebnej do
    podjęcia decyzji zawodowych.

    Skoro się nie da, to trudno. Od pewnego czasu w tym wątku jedynie
    wyjaśniam stawiane przez rozmówców kwestie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek