  • 1. Data: 2003-09-01 17:02:02
    Temat: Jak zaksiegowac fakture z czerwca?
    Od: <g...@w...pl>

    mam pytanie:
    Jak mam zaksiegować fakture z czerwca.

    Znalazlem fakture kosztową na znaczącą dla mnie kwotę i nie wiem czy moge ja
    tak po prosty zaksięgować.

    Co pytanie to inna odpowiedz od moich znajomych
    (np:
    - Zaksiegowac tak po prostu z datą wpłynięcia bieżącą
    - Poprosić o duplikat ale wtedy nie odpisze VAT-u tylko całość w koszt razem
    z VATem)

    Rzucam więc pytanie na grupe, moze jakis ksiegowy mi pomoże.

    Pozdrawiam,

    Marcin

  • 2. Data: 2003-09-01 17:04:28
    Temat: Re: Jak zaksiegowac fakture z czerwca?
    Od: <g...@w...pl>

    Aha,

    jeszcze ktos mi zaproponowal zeby po prostu po robic korekty deklaracji ale
    podobno wtedy US wlepia mandaty za korekte.

    Prawda to?

  • 3. Data: 2003-09-01 17:55:35
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak mam zaksiegować fakture z czerwca.

    w miesiącu czerwcu, czyli korekta będzie.

    > Znalazlem fakture kosztową na znaczącą dla mnie kwotę i nie wiem czy moge
    ja
    > tak po prosty zaksięgować.

    możesz.

    > Co pytanie to inna odpowiedz od moich znajomych
    > (np:
    > - Zaksiegowac tak po prostu z datą wpłynięcia bieżącą

    nie radzę, wbrew przepisom, data wpłyniecia nie ma tu
    znaczenia.

    > - Poprosić o duplikat ale wtedy nie odpisze VAT-u tylko całość w koszt
    razem
    > z VATem)

    dlaczego? pytam poważnie, bo 1 raz słyszę.

  • 4. Data: 2003-09-01 17:57:26
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > jeszcze ktos mi zaproponowal zeby po prostu po robic korekty deklaracji
    ale
    > podobno wtedy US wlepia mandaty za korekte.

    o mandatach z US nie słyszałem (policja - co innego).
    o karach także nie słyszałem (może dlatego że sam nie
    dostałem? :)

    jeżeli się boisz to dla "spokoju własnego",
    ewentualnie możesz nie księgować tej FA,
    poprostu dołączyć do dokumentów i zapomnieć,
    to też rozwiązanie.

  • 5. Data: 2003-09-01 21:06:02
    Od: "" <m...@W...pl>

> [...]
    > znaczenia.

    > razem
    >
    > dlaczego? pytam poważnie, bo 1 raz słyszę.

    no właśnie, ja również przyłączam się do zdziwienia

    Magdalena

  • 6. Data: 2003-09-01 23:02:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2003 g...@w...pl wrote:

> [...]
    >+ jeszcze ktos mi zaproponowal zeby po prostu po robic korekty deklaracji ale
    >+ podobno wtedy US wlepia mandaty za korekte.

    "Za korektę" chyba jednak mandatu nie ma, podstawę prosimy ;) !
    Urząd *mógłby próbować* czepiać się niedopełnienia
    obowiązku złożenia wyjaśnień (od tego roku tak trzeba),
    ale grupowicze zeznali że w części urzędów to... każą
    uzupełnić :) właśnie w dbałości o porządek (i przy
    okazji 4-litery podatnika :)). Za co był mandat, tak
    konkretnie ?
    Straciłeś ty a nie Skarb, więc *IMHO* nawet czynnego
    żalu nie trzeba.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)