  • 1. Data: 2003-04-22 20:42:25
    Temat: Jak ze zwolnieniami
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Czy zwolnienia podatkowe stwarzają obowiązek składania zeznań lub
    deklaracji??

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2003-04-22 20:55:33
    Temat: Re: Jak ze zwolnieniami
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zwolnienia podatkowe stwarzają obowiązek składania zeznań lub
    > deklaracji??
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin
    --------------------------
    Bardzo nie dokładnie się wyrażasz jakie zwolnienia ? jakie zeznania ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-22 21:10:08
    Od: "Mrls" <m...@p...onet.pl>

    Faktycznie, pytanie zbyt lakoniczne. Chodzi mi o sytuację w której otrzymuje
    darowiznę pieniężną z przeznaczeniem na cele mieszkaniowe (art. 4 ust 1 pkt
    5 ustawy o podatku od spadkow i darowizn). Jestem zwolniony z podatku,
    ponieważ spełniam wszystkie warunki określone w tym przepisie. Czy zatem
    musze składać zeznanie podatkowe i urząd skarbowy wyda w tej kwestii decyzje
    że jestem zwolniony??

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2003-04-23 06:36:22
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > ponieważ spełniam wszystkie warunki określone w tym przepisie. Czy zatem
    > musze składać zeznanie podatkowe i urząd skarbowy wyda w tej kwestii

    Umowy darowizny trzeba rejstrować w US jeśli wystepuje obowiązek podatkowy a
    piszesz że masz zwolnienie więc nie musisz .Trzeba ja tylko posiadać bo może
    się przydać przy udawadnianiu wydatków.Ja co prawda kiedyś zgłosiłam taka
    umowę i Skrabowy ją rejestrował ale to było kilka lat temu .
    Wiola