  • 1. Data: 2002-10-10 10:12:04
    Temat: Jak zrezygnować z chorobowego?
    Od: t...@p...onet.pl

    No właśnie. Czy w ogóle warto?
    Pewne jest to, że nie mam ciągłości ubezpieczenia, bo raz zapłaciłem z
    opóźnieniem. Dowiedziałem się, że w takim wypadku w zasadzie mogę zapomnieć o ew
    świadczeniach z tytułu tego ubezpieczenia. Zastanawiam się więc czy nie
    zrezygnować z jego płacenia w ogóle. Jak to zrobić? Czy wystarczy przestać
    umieszczać to na deklaracji, czy też muszę coś załatwiać w ZUS-ie? A może ktoś
    ma jakieś sensowne argumenty za tym, żeby jednak płacić?

    Tomek

  • 2. Data: 2002-10-10 20:35:18
    Od: "MT" <m...@i...pl>

    Możesz złożyć w ZUS wniosek o przywrócenie terminu w opłacaniu składek.

  • 3. Data: 2002-10-10 21:36:45
    Temat: Re: Jak zrezygnować z chorobowego?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@i...pl:

    > Możesz złożyć w ZUS wniosek o przywrócenie terminu w opłacaniu składek.

    Ja jestem w podobnej sytuacji, więc może ktośnapisze na jaki powód
    spóźnienia najlepiej się powołać i jak powinno takie pismo wyglądać???
    Czy terminy są przywracane bez problemu - dodam że na na 6 miesięcy
    zdarzyło mi sięto raz. :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

  • 4. Data: 2002-10-10 23:00:45
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 10 Oct 2002 t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ świadczeniach z tytułu tego ubezpieczenia. Zastanawiam się więc czy nie

    Była kiedyś dyskusja z wnioskami, że w ZUS nawet 'oddaje' (tj.
    pozwala zaliczyć do wpłat na inne składniki) te składki
    wstecz, które były 'stracone' (tj. od momentu utraty
    ciągłości).
    Ale być może dotyczyło to tylko przypadków kiedy wystąpiła
    choroba a ZUS odmówił wypłaty... nie pamiętam !
    Zatrudnij googla :) (umiesz ?)
    [...cięcie bo z ZUSologii jestem słaby...]
    >+ A może ktoś
    >+ ma jakieś sensowne argumenty za tym, żeby jednak płacić?

    Niedawno był post grupowicza który nie mógł wyjść z podziwu,
    ze nie dość że chory to jeszcze ZUS musi (cały) płacić...
    IMHO to najwazniejszą funkcją "chorobowego" nie jest otrzymywanie
    'odszkodowania' (tj. zasiłku chorobowego), ale zwolnienie
    płacacych z obowiązku płacenia składek 'społecznych' w czasie
    choroby ! No, nie ma tak dobrze: najpierw płacisz, później
    zwracają - ale zawsze... :)
    No i na deser: karencja po utracie ciągłości trwa coś
    6 miesięcy, czyli po 6 miesiącach na nowo "jesteś płacącym".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-10-11 07:04:56
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > zawsze... :) No i na deser: karencja po utracie ciągłości trwa coś
    > 6 miesięcy, czyli po 6 miesiącach na nowo "jesteś płacącym".

    Trzeba tylko pamiętać, żeby po utracie prawa do zasiłku
    *ponownie dokonać zgłoszenia* do *dobrowolnego*
    ubezpieczenia chorobowego. W Zusie nic nie dzieje sie automatycznie!!
    Jak raz zerwiesz ubezpieczenie, to dopóki się nie zgłosisz ponownie,
    ubezpieczenia chorobowego nie ma, pomomo tego że płacisz składki.

    Ale przy jednorazowym, niewielkim spóźnieniu jest duża szansa na
    odzyskanie prawa do zasiłku. Juz to przerabiałam - trzeba napisac że
    sie jest grzecznym, płaci w terminie, że wystąpiło małe załamanie
    płynności finansowej i zerwanie ubezpieczenia chorobowego nie było
    umyslne. I że prosi sie o przywrócenie prawa do zasiłku.
    I obiecac że to sie nigy nie powtórzy, że juz teraz będe zawsze w
    terminie i w ogóle cacy.
    W 9 przypadkach na 10 sprawa przechodzi pomyślnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-10-11 08:34:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, Maddy wrote:

> [...]
    >+ Jak raz zerwiesz ubezpieczenie, to dopóki się nie zgłosisz ponownie,
    >+ ubezpieczenia chorobowego nie ma, pomomo tego że płacisz składki.

    Ojej !
    Teraz to już rozumiem skąd bierze się zwracanie nadpłaconych
    składek przez ZUS :)
    Bo w świetle tego co piszesz - to od momentu kiedy (świadomie
    lub nie) ktoś przestał "być ubezpieczonym" - ZUS niesłusznie
    dostaje pieniądze... Thx. za powyższa uwagę.

    >+ Ale przy jednorazowym, niewielkim spóźnieniu jest duża szansa na
    >+ odzyskanie prawa do zasiłku. Juz to przerabiałam - trzeba napisac

    A to prawda, wiem i zapomniałem napisac :[

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-11 11:07:29
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości

> [...]
    ktoś
    > ma jakieś sensowne argumenty za tym, żeby jednak płacić?

    Witam

    Jeżeli taka sytacja zdarzyla Ci sie po raz pierwszy to na 99% ZUS powinien
    porzywrócić ponownie ubezpieczenie chorobowe. Pytanie ile wyniosło to
    opóźnienie? Jeżeli odsetki od nieterminowej wpłaty nie przekroczyły dwóch
    złotych to nie trzeba ich płacić. Proponuję napisać prośbę do ZUS-u o
    przywrócenie ubezpieczenia chorobowego, bo opóźnienie było spowodowane (i tu
    pole do popisu, czasami bank się spóźnił więc zwalić na bank, albo poprzez
    niedopatrzenie które nie było spowodowane złą wolą) Trzeba podkreślić, że
    zdarzyło się to po raz pierwszy i, że poprzednie składki były opłacane w
    terminie. W moim przypadku to pomogło.

    Pozdrawiam

    Damir

  • 8. Data: 2002-10-14 21:20:38
    Od: mm01 <m...@p...fm>

    Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    > Jak raz zerwiesz ubezpieczenie, to dopóki się nie zgłosisz ponownie,
    > ubezpieczenia chorobowego nie ma, pomomo tego że płacisz składki.

    nie wiem jak jest w innych odziałach, ale w oddziale Ostrów Wlkp,
    istnieje pojęcie "dorozumiane ubezpieczenie chorobowe" - oznacza to, ze
    np. jezeli ubezpieczenie przerwano np. z powodu niedotrzymania terminu,
    a nie dokonano ponownego zgloszenia (zmiany) to jak minelo 6 miesiecy
    terminowych oplat, mozna zgloszenie zlozyc z data wsteczna o min. 6
    miesiecy, mialem takie 3 przypadki i we wszystkich ubezpieczenie bylo,
    zasilek wyplacono

    pozdrawiam mm01