  • 1. Data: 2002-10-10 08:03:26
    Temat: darowizna
    Od: "Lucyna Wnuk" <w...@w...pl>

    prowadze dzialalnosc gospodarcza - chcialabym zrobic darowizne w postaci
    komputera dla szkoly. Jakie warunki musze spelnic i jakie dokumenty
    przygotowac - moze mi ktos pomoc?

  • 2. Data: 2002-10-10 10:29:13
    Temat: Re: darowizna
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > prowadze dzialalnosc gospodarcza - chcialabym zrobic darowizne w postaci
    > komputera dla szkoly. Jakie warunki musze spelnic i jakie dokumenty
    > przygotowac - moze mi ktos pomoc?

    Przekazać komputer szkole i otrzymać pokwitowanie. Jeżeli komputer był środk
    iem trwałym dokonać stosownego zapisu o likwidacji w ewidencji ST. Jeżeli by
    ł na wyposażeniu to nie bardzo się orientuję, ale też coś tam trzeba zapisać
    w stosownej ewidencji. Jeżeli był towarem to należy wyksięgowac wartość ze s
    tanu towarów (kol. 10 pkpir zapis czerwony). Jeśli chodzi o dokumentację prz
    ekazania to darowizny są owatowane więc nie obędzie się bez faktury VAT. Jeż
    eli szkoła jest publiczna to stawka zw. jeżeli nie to 22%. Przy stawce zw. c
    oś mi się w głowie kołacze nt. korekty podatku naliczonego, tylko nie bardzo
    pamiętam, czy dotyczy to także środków trwałych.
    Wartość zakupu minus amortyzacja do dnia likwidacji w przypadku ST plus ewen
    tualny VAT odpisujesz jako wartość darowizny w PIT-5.