  • 21. Data: 2005-03-18 09:48:35
    Temat: Re: Jaka spolke zalozyc w danej sytuacji?
    Od: "Tomasz Polus" <t...@p...com.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    news:d1e7l5$7jm$2@opal.futuro.pl...

    > Przy cywilnej i jawnej będą wyglądały bardzo źle, przy zoo jeszcze
    > gorzej.

    Dlaczego??? Czy to nie zalezy od konkretnej firmy? Przeciez
    taka firma moze lepiej stac na rynku niz niejedna, ktora
    daje potencjalnemu kredytobiorcy umowe o prace!

    > Dla większości banków liczy się tylko i wyłącznie umowa o pracę
    > na czas nieokreślony

    Jak ja kocham ten kraj :((((((

    --
    Tomasz Polus

  • 22. Data: 2005-03-18 11:15:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@p...com.pl> napisal(a):

    > Dlaczego??? Czy to nie zalezy od konkretnej firmy? Przeciez
    > taka firma moze lepiej stac na rynku niz niejedna, ktora
    > daje potencjalnemu kredytobiorcy umowe o prace!

    Nas nie pytaj, spytaj banków...

    > Jak ja kocham ten kraj :((((((

    Jeśli chcesz być wiarygodny dla banku, to zajmuj się prowadzeniem firmy
    z tatą, a tak dla lipy zatrudnij się w firmie taty lub jego znajomego z
    pensją 10k miesięcznie.
    --
    Samotnik

  • 23. Data: 2005-03-18 11:17:01
    Od: "Tomasz Polus" <t...@p...com.pl>

    [...]
    > Jeśli chcesz być wiarygodny dla banku, to zajmuj się prowadzeniem firmy
    > z tatą, a tak dla lipy zatrudnij się w firmie taty lub jego znajomego z
    > pensją 10k miesięcznie.

    Pewnie tak to sie skonczy, jeśli nie będę wiarygodny dla banku
    jako właściciel dobrze prosperującej i rozwijającej się firmy ...

    Napiszę to jeszcze raz: Jak ja "kocham" ten kraj :((((((

    --
    Tomasz Polus

  • 24. Data: 2005-03-18 12:32:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik Tomasz Polus napisał:

    > Pewnie tak to sie skonczy, jeśli nie będę wiarygodny dla banku
    > jako właściciel dobrze prosperującej i rozwijającej się firmy ...
    >
    > Napiszę to jeszcze raz: Jak ja "kocham" ten kraj :((((((

    A jakie to dochody wykażesz przed Bankiem?
    Dochody Spółki z o.o. nie są Twoje lecz Spółki.
    Łatwiej przy działalności gospodarczej, chociaż tutaj musisz
    zgromadzić sporo dokumentów - takie życie :(

    spp

  • 25. Data: 2005-03-18 21:22:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Traci. Choć ta "podmiotowość" jest dość nikła :) ale jest - NIP dla
    > VATu i REGON... Niemniej spadkobierca już *jest* przedsiębiorcą,
    > prawa do wszelkich wartości niematerialnych (jeśli są, na przykład
    > zastrzeżone nazwy handlowe) otrzymuje...

    Taaa?
    Kiedy otrzymuje?
    I co przez ten czas z firmą?
    Wiesz ile postępowanie spadkowe może trwać?

    > Definicja "przedsiębiorstwa" jest w K.C. :) art.55(1) i jednoznacznie
    > wskazuje że jest to "własność żelaza" (znaczy: "m.in. składników
    > materialnych") *wraz z kłopotami* (choćby "księgami"...).

    Jeśli przedsiębiorstwem nie jest udział w osobie prawnej, to czemu miałbyby
    nim być udział w s.c.?
    Sugerujesz że każdy wspólnik s.c. prowadzi osobne przedsiębiorstwo?

    > "Udział w spółce handlowej" to czysta wartość niematerialna... :)
    > *NIC* w owej spółce - poza "udziałem" właśnie - nie jest "własnością
    > właściciela :>, nie może "przyjść i wziąć".

    O likwidacji spółki z o.o. słyszał?

  • 26. Data: 2005-03-18 21:24:28
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Polus" <t...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.60.0503180030460.4120@athlon...
    > [...]
    >
    > Dzięki, poczytam na pewno. Ale jeszcze takie ostatnie
    > pytanko:
    >
    > Jak beda wygladaly moje mozliwosci kredytowe jako
    > wspolwlasciciela spolki cywilnej czy jawnej

    Zależy ile dochodu przed fiskusek ukryejsz. :-)))

    >, a jak
    > jako wspolwlasciciela spolki z o.o. ?

    Jako współwłaściciela równie kiepsko, albo i gorzej.
    Ale zawsze możesz się w niej zatrudnić - we własnej s.c. - nie możesz.

    > To bardzo wazna kwestia dla mnie, gdyz w przyszlym roku
    > bede musial wziac kredyt na mieszkanie.

    To się nawet nie zastanawiaj.

  • 27. Data: 2005-03-19 12:29:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Mar 2005, Cavallino wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > prawa do wszelkich wartości niematerialnych (jeśli są, na przykład
    >+ > zastrzeżone nazwy handlowe) otrzymuje...

    ++++
    Art. 924. Spadek otwiera się z chwila śmierci spadkodawcy.
    Art. 925. Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.
    ----

    Postępowanie spadkowe jedynie STWIERDZA ów fakt.
    W praktyce sprowadza się do tego iż do momentu *stwierdzenia* nikt nie
    chce honorować "nabycia" (zrozumiałe), co nie pozbawia właściciela
    spadku faktycznego *prawa*. Po polsku: nowej umowy rozporządzającej
    ową "wartością niematerialną" pewnie nie da się zawrzeć, ale nie ma
    podstaw żeby stare wygasły - przypominam iż zastrzegałem brak zastrzeżeń
    "osobistych" (podpadających pod KC 645 i podobne).

    >+ I co przez ten czas z firmą?
    >+ Wiesz ile postępowanie spadkowe może trwać?

    Doceniam :[
    Jeśli podstawą działania firmy nie jest *obrót* WNiP ale ich
    *używanie* to IMO jest to bez znaczenia.

> [...]
    >+
    >+ Jeśli przedsiębiorstwem nie jest udział w osobie prawnej, to czemu miałbyby

    Bo "udział w SC" to jest WPROST udział w każdej części majątku S.C.
    - w każdj śrubce i każdej kartce.
    W spzoo udział jest w *całości* osobnego bytu prawnego.

    >+ Sugerujesz że każdy wspólnik s.c. prowadzi osobne przedsiębiorstwo?

    W żadnym miejscu.
    W powołanym przpisie ustawy o spadkach i darowiznach zapisano
    *wprost*: "nabycie... zakładu ...lub jego części".
    Jeśli zakładasz iż "część zakładu" NIE może być rozumiana jako
    "udział we współwłasności" to owszem, ja się poddam :)

    >+ O likwidacji spółki z o.o. słyszał?

    Słyszał. O tym iż przepisy regulują rozdysponowanie majątku
    w momencie "zniknięcia" :) owej osoby prawnej również.
    I nie wątpię iż widzisz różnicę w tym iż *do momentu* likwidacji
    współwłaściciel nie ma materialnego związku z żadnym składnikiem
    majątku spzoo - a przy S.C. wręcz przeciwnie.

    Fakt że ani jeden ani drugi nie może "wyciągnąć" *kapitału
    założycielskiego* nie zmienia tego iż w sp.zoo właścicielem *wszystkiego*
    (tak kapitału założycielskiego, zapasowego jak i wszelkich innych
    postaci wierzytelności i długów) jest *spółka* i jedynie za pomocą
    prawnie opisanych działań (wypłata dywidendy i wykup udziałów celem
    umorzenia w jedną stronę, dopłaty i podwyższanie kapitału w drugą)
    może następować przesuwanie majątku - można powiedzieć iż są to
    operacje "wyjątkowe" :), zaś w K.C. wręcz przeciwnie: tylko "wkład"
    jest wyjęty spod rozporządzania przez współwłaścicieli, zaś
    inne składki majkowe mogą być przekładane do kieszeni współwłaścicieli
    bądź w drugą stronę (sławetne pytanie "czy współwłaciciel może i powinien
    zapłacić ZUS jak w kasie S.C. zabrakło kasy :))...

    Owszem, S.C. ma wady.
    Główną wadą dla współwłaścicieli jest zaleta z p. widzenia wierzycieli
    - czyli nieograniczona odpowiedzialność majątkiem osobistym, a tym
    samym wiarygodność.
    Ale ma i zalety... :)
    Wtedy jak trzeba "wyjąć" zysk do własnej kieszeni.
    W S.C. (tak jak 1-os) po prostu się "bierze" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2005-03-20 09:42:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Art. 924. Spadek otwiera się z chwila śmierci spadkodawcy.
    > Art. 925. Spadkobierca nabywa spadek z chwilą otwarcia spadku.

    A skąd wiadomo kto jest spadkobiercą?

> [...]
    > W praktyce sprowadza się do tego iż do momentu *stwierdzenia* nikt nie
    > chce honorować "nabycia" (zrozumiałe), co nie pozbawia właściciela

    Jasne.

    > Po polsku: nowej umowy rozporządzającej
    > ową "wartością niematerialną" pewnie nie da się zawrzeć, ale nie ma
    > podstaw żeby stare wygasły

    Prawa nie wygasną, ale sobie nimi nie porządzisz.

    > Jeśli podstawą działania firmy nie jest *obrót* WNiP ale ich
    > *używanie* to IMO jest to bez znaczenia.

    Zakładając że firma istnieje również po jej śmierci.....

    > Bo "udział w SC" to jest WPROST udział w każdej części majątku S.C.
    > - w każdj śrubce i każdej kartce.
    > W spzoo udział jest w *całości* osobnego bytu prawnego.

    Czyli w praktyce takie same prawa.

    > Jeśli zakładasz iż "część zakładu" NIE może być rozumiana jako
    > "udział we współwłasności" to owszem, ja się poddam :)

    Może - IMO w obu przypadkach tak samo.

> [...]
    > (tak kapitału założycielskiego, zapasowego jak i wszelkich innych
    > postaci wierzytelności i długów) jest *spółka*

    Której właścicielem jest udziałowiec.
    Czyli właścicielem wszystkiego jest udziałowiec.
    Fakt, że pośrednio.

> [...]
    > Ale ma i zalety... :)
    > Wtedy jak trzeba "wyjąć" zysk do własnej kieszeni.
    > W S.C. (tak jak 1-os) po prostu się "bierze" :)

    Gorzej jak zysku nie ma, wtedy ZUS płacisz, a nie bierzesz nic.....

  • 29. Data: 2005-03-21 07:56:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Mar 2005, Cavallino wrote:

> [...]
    >+ > - w każdj śrubce i każdej kartce.
    >+ > W spzoo udział jest w *całości* osobnego bytu prawnego.

    Pas. Widzę że nie jestem w stanie sporządzić dość cztelnego
    opisu różnicy między bezpośrednią i pośrednią wsłasnością :)

    >+ > Jeśli zakładasz iż "część zakładu" NIE może być rozumiana jako
    >+ > "udział we współwłasności" to owszem, ja się poddam :)
    >+
    >+ Może - IMO w obu przypadkach tak samo.

    Nie jest.
    "przedsiębiorstwo" to wyraźnie opisany twór.
    I dobrze wiesz iż (m.in. dla celów podatkowych) takie pojęcia jak
    "własność przedsiębiorstwa" traktuje się *literalnie* - przykładem
    wyrok NSA który uznał za prawidłowe stanowisko US iż nie przysługuje
    odliczenie VATu potrąconego kompensatą w stanie prawnym w którym
    ustawowy zapis wspominał o "zapłacie przelewem".
    Jeśli właścicielem przedsiębiorstwa jest spółka a właścicielem
    spółki osobnik X - to z tego NIE wynika prawne określenie iżby
    właścicielem przedsiębiorstwa był osobnik X.
    Ono *nie jest* jego...

    >+ > postaci wierzytelności i długów) jest *spółka*
    >+
    >+ Której właścicielem jest udziałowiec.
    >+ Czyli właścicielem wszystkiego jest udziałowiec.
    >+ Fakt, że pośrednio.

    ...co ma krytyczne znaczenie przy "prawnej" interpretacji własności.
    Udziałowiec w jakimkolwiek rozporządzeniu majątku spółki musi
    skorzystać z procedur dotyczących "układania się" jego ze
    spółką - zawrzeć umowę kupna lub darowizny.
    SWOJEGO nie kupuje :) bo to JUŻ jest JEGO. Ale jak jest SPÓŁKOWE
    to niestety...

> [...]
    >+
    >+ Gorzej jak zysku nie ma, wtedy ZUS płacisz, a nie bierzesz nic.....

    ...zmierzasz w stronę "w spzoo można nie płacić ZUS" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 30. Data: 2005-03-21 19:58:48
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Jeśli właścicielem przedsiębiorstwa jest spółka a właścicielem
    > spółki osobnik X - to z tego NIE wynika prawne określenie iżby
    > właścicielem przedsiębiorstwa był osobnik X.

    Rozumiem iż twierdzisz, iż to nie ta właśnie spółka jest przedsiębiorstwem?

    > ...zmierzasz w stronę "w spzoo można nie płacić ZUS" ? :)

    Od jej prowadzenia - można nie płacić.
    Studenci na umowę zlecenia, zarząd bez umowy zlecenia czy umowy o pracę =
    ZUS 0 zł.