    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki będzie przychód brutto - umowa zlecenie
    Date: Tue, 30 Dec 2008 01:28:30 +0100

    On Mon, 29 Dec 2008, mauser50 wrote:

    > Nastąpiła w kilku ratach do dnia dzisiejszego.

    Jak wypłacałeś we wcześniejszych miesiącach, to się IMVHO wkopałeś.
    Zaliczki na podatek pobiera się z kwot *przeznaczonych do wypłaty*
    i płaci na bieżąco (w miesiącu następnym)!

    Nie mam pojęcia czy płaci się ZUS - jeśli tak, to się nie podejmuję
    kalkulacji, bo po pierwsze zależy ona od liczby miesięcy w których
    mamy zaległość w składkach :[

    Jak sam PIT - to prosto, o ile przyjąć ryczałtowe koszty 20%
    i w 1. przybliżeniu pominąć zaokrąglenia (bo nie mam "w głowie"
    w których miejscach):

    3184 zł - kwota wynagrodzenia (brutto)
    636,80 - koszty (20%)
    2547,20 - podstawa opodatkowania