  • 1. Data: 2013-01-29 19:50:49
    Temat: Jakie jednostki przy sprzedaży płynów.
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Czy ktoś z Grupowiczów wie, z jakiego przepisu wynika, że towary płynne
    sprzedajemy w jednostkach objętości, a nie na w kilogramach?
    Ostatnio spotkałem się z zastrzeżeniem, że w wyższej temperaturze
    objętość wzrasta (ok. 0,001 na 1 stopień, ale zawsze).
    Chodzi mi tu o np. rozpuszczalniki.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-01-29 20:02:06
    Temat: Re: Jakie jednostki przy sprzedaży płynów.
    Od: <5...@1...200206.invalid> (Tom N)

    Jacek w

    > Czy ktoś z Grupowiczów wie, z jakiego przepisu wynika, że towary płynne
    > sprzedajemy w jednostkach objętości, a nie na w kilogramach?

    Skoro napisałeś na podatki to IMHO powinieneś szukać przepisów podatkowych.

    > Ostatnio spotkałem się z zastrzeżeniem, że w wyższej temperaturze
    > objętość wzrasta (ok. 0,001 na 1 stopień, ale zawsze).
    > Chodzi mi tu o np. rozpuszczalniki.

    Czyli o np. wodę -- zwłaszcza w przedziale temperatur 0-4 stopni
    Celsjusza...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-01-29 21:08:01
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-29 20:02, (Tom N) pisze:

    > Czyli o np. wodę -- zwłaszcza w przedziale temperatur 0-4 stopni
    > Celsjusza...

    Czepiasz się. Sam zauważyłeś że napisałem na pl.soc.prawo.podatki a nie
    np. na pl.fizyka. A jak na podatki, to nie sprzedaje się tu wody jako
    rozpuszczalnika.
    A co do meritum?
    Jacek

  • 4. Data: 2013-01-29 22:00:39
    Od: <9...@4...220039.invalid> (Tom N)

    Jacek w

    > Czepiasz się.

    Owszem.

    > Sam zauważyłeś że napisałem na pl.soc.prawo.podatki a nie
    > np. na pl.fizyka.

    Co dalej nie tłumaczy dlaczego na podatki.

    > A jak na podatki, to nie sprzedaje się tu wody jako
    > rozpuszczalnika.

    No właśnie dlaczego na podatki? Tu przecież ani wody, ani benzyny lakowej
    ani acetonu się nie sprzedaje...

    > A co do meritum?

    Co do meritum -- wątek o ZUS: "a ja
    jak widać mam dziś słabszy dzień"

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2013-01-30 00:09:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2013, Jacek wrote:

    > Czy ktoś z Grupowiczów wie, z jakiego przepisu wynika,
    > że towary płynne sprzedajemy w jednostkach objętości,
    > a nie na w kilogramach?

    A ten pomysł skąd?
    Pierwszy los guglem:
    http://www.ludwik.pl/produkty.html?id=1

    Czytasz pozycję "dostępny w opakowaniach"

    > Ostatnio spotkałem się z zastrzeżeniem, że w wyższej temperaturze objętość
    > wzrasta (ok. 0,001 na 1 stopień, ale zawsze).
    > Chodzi mi tu o np. rozpuszczalniki.

    Wszelkie?
    Również te bez akcyzy? (a są takie? ;))

    W przypadku akcyzy sprawa jest prosta - akcyza bywa nakładana
    na gramy, kilogramy lub tony albo odpowiednio litry lub
    hektolitry.
    Zwyczajnie nie ma chętnych aby użerać się o "stratę" akcyzy
    na każdym podważeniu przeliczenia jednostki miary.
    A paliwa i alkohole są "litrowe".

    Ustawa:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,31,31,218,,,
    ustawa-z-dnia-6122008-r-o-podatku-akcyzowym1.html
    ....i przelecieć szukaniem odpowiednio po "gram" i "litr" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-01-30 00:33:34
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > A ten pomysł skąd?
    > Pierwszy los guglem:
    > http://www.ludwik.pl/produkty.html?id=1

    http://www.sorana.pl/?44,pl_plyn-do-mycia-naczyn-pur
    -900ml

    A tu masz w mililitrach

    > Wszelkie?
    > Również te bez akcyzy? (a są takie? ;))

    Przyznam, że się nie spotkałem z rozpuszczalnikami z akcyzą (mam tu na
    myśli rozpuszczalniki w sensie handlowym np. do farb, a nie w sensie
    fizycznym, jak woda, węglowodory itp.).
    Wykaz wyrobów akcyzowych nie zawiera ani słowa o rozpuszczalnikach.
    Czyżbym był w błędzie?
    Jacek

  • 7. Data: 2013-01-30 01:39:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2013, Jacek wrote:

    > Przyznam, że się nie spotkałem z rozpuszczalnikami z akcyzą (mam tu na myśli
    > rozpuszczalniki w sensie handlowym np. do farb, a nie w sensie fizycznym, jak
    > woda, węglowodory itp.).

    Ale zawierają substancje akcyzowane.

    > Wykaz wyrobów akcyzowych nie zawiera ani słowa o rozpuszczalnikach.
    > Czyżbym był w błędzie?

    Hm.. nie dam głowy, czy rozpuszczalniki z zawartością nafty,
    benzyny, benzenu i innych takich to nie kategoria "wyroby
    energetyczne". Jest tam (art.87) mowa o "mieszaniu".

    A innej podstawy (niż potencjalny problem akcyzowy) do stosowania
    konkretnej metody mierzenia nie widać.
    W przypadkach odległych od akcyzy doskonale widać, że każdy
    mierzy czym mu tam pasuje :)

    pzdr, Gotfryd