  • 1. Data: 2008-07-11 14:56:42
    Temat: Jakie podatki w 2009?
    Od: "DarkoZZZ" <d...@o...eu>

    Czy 18% i 32% od ponad 80 tys dochodu to już pewna sprawa?

  • 2. Data: 2008-07-11 15:43:35
    Temat: Re: Jakie podatki w 2009?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2008, DarkoZZZ wrote:

    > Czy 18% i 32% od ponad 80 tys dochodu to już pewna sprawa?

    Jako tako pewna będzie 1. grudnia - TK kiedyś orzekł że "rozsądny czas"
    wyprzedzenia przy machlowaniu przy podatkach to właśnie 1 miesiąc.
    Czyli dla dochodowego zmiany po 1.XII stanowią ryzyko iż zostaną
    uznane za niekonstytucyjne, tym samym rząd do ostatniego listopada
    racze "przyklepuje" wszystkie przepisy.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-11 18:07:48
    Od: r...@o...pl

    On 11 Lip, 16:56, "DarkoZZZ" <d...@o...eu> wrote:
    > Czy 18% i 32% od ponad 80 tys dochodu to już pewna sprawa?

    Pewna bedzie 1. stycznia, na razie mozna mowic o duzym
    prawdopodobienstwie ze juz tego nie zmienia - w kazdym razie w
    projekcie MF nie ruszyli poki co nowych progow.

  • 4. Data: 2008-07-14 15:47:50
    Od: "arek" <r...@a...pl>

    > Czy 18% i 32% od ponad 80 tys dochodu to już pewna sprawa?

    Hmm. Ale zostawiają liniowy 19% do wyboru?

  • 5. Data: 2008-07-14 17:10:10
    Od: "DarkoZZZ" <d...@o...eu>

    Użytkownik "arek" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm. Ale zostawiają liniowy 19% do wyboru?

    Liniowy jest tylko dla osób prowadzacych działalnosć - ciekawe czemu tak
    nierówno traktuje się podatników?

  • 6. Data: 2008-07-15 06:18:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 14 Jul 2008 19:10:10 +0200, DarkoZZZ napisał(a):

    > Liniowy jest tylko dla osób prowadzacych działalnosć - ciekawe czemu tak
    > nierówno traktuje się podatników?

    Właśnie po to żeby było równo: żeby liniową stawkę mieli zarówno
    przedsiębiorcy - osoby prawne jak i przedsiębiorcy - osoby fizyczne.

  • 7. Data: 2008-07-15 07:56:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jul 2008, DarkoZZZ wrote:

    > Liniowy jest tylko dla osób prowadzacych działalnosć - ciekawe czemu tak
    > nierówno traktuje się podatników?

    Sposób opodatkowania zależy od źródła przychodu, w skali od zwol-
    nienia (np. przychody z samodzielnie pozbieranych w lesie jagód,
    jak najbardziej można sprzedać i podatku od tego nie ma) do 75%
    od przychodów z nieujawnionych źródeł - można przyjść do US,
    zapodać "zarobiłem 10 000 zł ale nie chcę powiedzieć jak" :>
    Jednakowo dla każdego, kto *taki* przychód uzyska!

    Nierówno jak widzisz traktuje się źródła przychodu.
    Z kolei opodatkowanie "skalą" *było* nierównym opodatkowaniem
    podatników (właśnie ze względu na osobę) kiedy osoby prawne płaciły
    liniowy CIT a osoby fizyczne musiały dochody z DG opodatkowywać skalą.
    Zważ, że np. inwestycji dokonuje się z już opodatkowanych pieniędzy.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-07-15 10:21:16
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Właśnie po to żeby było równo: żeby liniową stawkę mieli zarówno
    > przedsiębiorcy - osoby prawne jak i przedsiębiorcy - osoby fizyczne.

    I gdzie tu równośc, skoro osoby prawne wyboru między opodatkowaniem liniowym
    a opodatkowaniem wg skali nadal nie mają? ;)

    pozdr,
    m.w.

  • 9. Data: 2008-07-19 18:49:05
    Od: "DarkoZZZ" <d...@o...eu>

    > On Mon, 14 Jul 2008, DarkoZZZ wrote:
    > Zważ, że np. inwestycji dokonuje się z już opodatkowanych pieniędzy.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No właśnie jak wkładam kase na giełdę, doszkalam się, kupuję brykę, żeby
    dojeżdżać do pracy itd to robię to z pieniędzy opodatkowanych np 40% stawką
    PIT.