  • 1. Data: 2004-06-18 13:13:29
    Temat: Jeszcze raz VAT7 poz.57
    Od: "Witold Baca" <w...@g...pl>

    Mam samochód ciężarowy w środkach trwałych, który po 1 maja nie jest już
    ciężarowy. Jestem na ryczałcie ewidencjonowanym i nie prowadzę ewidencji
    przebiegu pojazdu. Po 1 maja nie brałem faktur za tankowane paliwo, bo nie
    były mi do niczego potrzebne. Co mam w takim razie wpisać w poz. 57? Czy w
    takim razie powinienem brać faktury?

  • 2. Data: 2004-06-19 19:34:14
    Temat: Re: Jeszcze raz VAT7 poz.57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jun 2004, Witold Baca wrote:

    >+ Mam samochód ciężarowy w środkach trwałych, który po 1 maja
    >+ nie jest już ciężarowy.

    Pięknie, pięknie. Niech to Maddy przeczyta to się doczekasz ;)

    Polecam:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&selm=c8v1ak%243
    gf%241%40nemesis.news.tpi.pl

    (i poczytać cały wątek :))

    Nie krzycz że się czepiam (no, czepiam się), ale jak ustawodawca
    weźmie i np. wycofa jakieś ulgi podatkowe, dajmy na to: dla inwalidów
    narządów ruchu, to będziesz pisał "ci bez nogi przestali być inwalidami" ?

    A co do tematu... mi ćwieka zabiłeś :)
    Spytam inaczej: a co ci można zrobić za niewpisanie f-ry zakupu
    (czego innego niż towar handlowy do ewidencji oraz jak ew.
    udowodnić że:
    1. nabyłeś
    2. zużyłeś "w celu gospodarczym"
    3. nie zrezygnowałeś z prawa do odliczania (w tym przypadku:
    nieodliczania :)) VAT ?

    Do 3. wyjaśniam: podatnik MA PRAWO do nieodliczenia VAT: IMHO wystarcza
    że nie wykazuje go (znaczy: VATu naliczonego) w ewidencji (hm...).
    Oczywiście wtedy NIE MA prawa do uznania go za koszt (aczkolwiek
    sam wydatek MOŻE nadal uznać za koszt, bo to jest niezależne).
    Z powyższego IMHO wynika, że jeśli od danego zakupu (znaczy:
    na przykład wydatku na hotel lub paliwo) podatnik NIE CHCE odliczyć
    VAT (i tak nie może) to przekłada się to na zaliczenie w koszt
    ceny zakupu netto (bez VATu, skoro NIE CHCE go odliczyć - to w tym
    przypadku oznacza że nie uznaje go za koszt i już).

    >+ Jestem na ryczałcie ewidencjonowanym

    ...no i ciekaw jestem jak grupowicze mnie podsumują :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-06-20 14:58:44
    Od: "C.O.D." <c...@n...pl>

    Możesz nie musisz, twoje prawo i tak podatek ten sam.

    http://www.gazeta.pl/usenet/