  • 1. Data: 2004-02-14 22:20:19
    Temat: Jeszcze w temacie ŚT - moje przemyślenia
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    1. Tani, stary zestaw komputerowy <3500 zł NIE MUSI być ŚT
    2. Jeżeli kiedykolwiek kupiłem zestaw komputerowy, to mam prawo go
    ulepszać, niezależnie od tego, czy i w jakiej ewidencji jest wykazany
    3. Ulepszenia traktuję jako KUP
    4. Można długo dyskutować, co w przypadku ulepszenia takiego komputera
    wartością przekraczającą próg w trakcie roku podatkowego, ale to mnie
    nie interesuje na razie
    5. Tym sposobem mój problem z postu o temacie 'ŚT' chyba jest załatwiony
    bez żadnych modyfikacji?

    I tutaj mam pewną niejasność - co w przypadku, gdybym chciał sprzedać np.
    monitor? Jeśli wcześniej teoretycznie ulepszył on zestaw komputerowy nie
    będeący ŚT, to czy mogę sprzedać sam monitor?

    Dlaczego polskie prawo jest tak skomplikowane i niejasne? :*(
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-02-15 06:53:18
    Temat: Re: Jeszcze w temacie ŚT - moje przemyślenia
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > monitor? Jeśli wcześniej teoretycznie ulepszył on zestaw komputerowy nie
    > będeący ŚT, to czy mogę sprzedać sam monitor?
    Jezeli wszystko szlo w koszty, to sprzedac bedzie duzo latwiej niz gdyby byl
    to ST - otoz dla US zestaw komputerowy bez monitora bedacy ST jest juz
    nieuzyteczny, natomiast kiedy nie jest ST nabiera nagle niewyobrazalnej
    elastycznosci i z poszczegolnymi elementami mozna zrobic wszystko:-)
    Poza tym jezeli zestaw nie jest ST, to monitor w swietle przepisow nie
    ulepszyl zestawu, bo go nie ma... (nawet jezeli brzmi to bez sensu).

    > Dlaczego polskie prawo jest tak skomplikowane i niejasne? :*(
    Hmmm, mysle, ze nawet mitologiczny Sfinks uleglby przy tym pytaniu.

    Pozdrawiam
    LG