  • 1. Data: 2002-01-15 18:25:26
    Temat: KONTROLA z US
    Od: "RM" <r...@g...pl>

    Proszę czy możecie mi odpowiedzieć czy samochód w wersji ciężarowej
    przysluguję tylko dla tych podatników, którzy zajmują się sprzedażą towarów.
    Urząd Skarbowy kwestionuję mi żądanie zwrotu Vat za samochód ciężarowy z
    homologacją ministerialną tłumacząc to brakiem potrzeby wykorzystywania
    samochodu w takiej wersji. Dlaczego nie kupiłem samochodu osobowego- pytają
    ?.
    Zajmuję się głównie usługami finansowymi gwoli ścisłości.

    Mam opisać specjalnie dla Urzędu Skarbowego dlaczego akurat zakupiłem
    samochód w wersji ciężarowej taki krótki referat?

    Czy mają do tego prawo urzędnicy?
    Jak się wytłumaczyć?!!!!!!!

  • 2. Data: 2002-01-15 19:30:26
    Temat: Re: KONTROLA z US
    Od: Marcin Czernik <m...@p...fm>

    Witam,

    Wedlug mnie nie ma powodu, zeby Ci to kwestionowali. Mozesz sobie
    jezdzic tramwajem, rowerem, samochodem osobowym albo ciezarowym i nic im
    raczej do tego - wykorzystujesz go do dojazdow zwiazanych z uzyskiwaniem
    przychodow.
    A ciezarowy dlatego, ze byl tanszy, wiec taki chciales miec.
    Kwestionuja Ci prawo odliczenia, czy tez wystapiles o zwrot?

    Pozdrawiam,

    Marcin Czernik

  • 3. Data: 2002-01-15 20:19:02
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    "RM" <r...@g...pl> wrote:
    > Proszę czy możecie mi odpowiedzieć czy samochód w wersji ciężarowej
    > przysluguję tylko dla tych podatników, którzy zajmują się sprzedażą
    towarów.

    Nie.

> [...]
    wykorzystywania
    > samochodu w takiej wersji. Dlaczego nie kupiłem samochodu osobowego-

    Bo to byłoby dla Ciebie niekorzystne. Np nie mógłbys odliczyć tego
    VATu.

    > Zajmuję się głównie usługami finansowymi gwoli ścisłości.
    >
    > Mam opisać specjalnie dla Urzędu Skarbowego dlaczego akurat
    zakupiłem
    > samochód w wersji ciężarowej taki krótki referat?

    Na jakiej podstawie masz się z tego tłumaczyć?
    Zapytali Cię pisemnie, czy ustnie? Może dadzą jakąś podstawę prawną?
    :-)

    > Czy mają do tego prawo urzędnicy?
    > Jak się wytłumaczyć?!!!!!!!

    Tłumaczyć? Czujesz się winny?

    CEZ

  • 4. Data: 2002-01-15 23:25:35
    Od: "Kirys" <k...@p...com>

    Użytkownik "RM" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam opisać specjalnie dla Urzędu Skarbowego dlaczego akurat zakupiłem
    > samochód w wersji ciężarowej taki krótki referat?

    Odliczyc VAT mozna tylko od zakupow bedacych kosztem uzyskania przychodu.
    Koszty uzyskania przychodu to generalnie zakupy mogace miec wplyw na
    uzyskanie przychodu (dokladna definicja w pod.doch.os.fiz.). Cala reszta to
    kwestia interpretacji.

    Kirys

  • 5. Data: 2002-01-16 09:10:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kirys" [...]
> [...]
    > Koszty uzyskania przychodu to generalnie zakupy mogace miec wplyw na
    > uzyskanie przychodu (dokladna definicja w pod.doch.os.fiz.). Cala reszta

    No wiec nie ma sporu czy samochod "ciezarowy" sluzy usyskaniu przychodu,
    urzad kwestionuje "potrzebe ciezarowosci".
    Mysle, ze mila Pani w US chce miec "porzadek", by nikt jej nie zarzucil,
    ze "przymyka oko" na nieprawidlowosci.

    Ciekawe, co staloby sie, gdyby podatnik wyjasnil,
    ze kupil samochod, bo samochod byl mu do osiagniecia przychodow
    przydatny, a kupil "ciezarowy", bo policzyl sobie, ze tak bedzie DLA NIEGO
    korzystniej.
    > Kirys

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-16 09:17:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ze kupil samochod, bo samochod byl mu do osiagniecia przychodow
    > przydatny, a kupil "ciezarowy", bo policzyl sobie, ze tak bedzie DLA NIEGO

    Nooo wiesz ;)

  • 7. Data: 2002-01-16 12:05:54
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a23g18$nh8$...@g...uci.agh.edu.pl...
    [...]
> [...]
    > ze kupil samochod, bo samochod byl mu do osiagniecia przychodow
    > przydatny, a kupil "ciezarowy", bo policzyl sobie, ze tak bedzie DLA
    =============================
    I to jest jedyna sluszna odpowiedz!
    No, chyba , ze "polecial" na zniewalajacy urok siedzenia za
    kratka(ami);-)

    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 8. Data: 2002-01-19 13:45:11
    Od: "RM" <r...@g...pl>

> [...]

    > :-)
    > ZAPYTALI TYLKO USTNIE I WŁAŚNIE DO NAJBLIŻSZEGO PONIEDZIALKU MAM DAĆ
    ODPOWIEDŹ. POCZATKOWO PRZY KONTROLI CHCIANO TO ŻĄDAĆ ALE PRZESUNELI TO DO
    PONIEDZIAŁKU.
    W SUMIE NIE PODANO JAKIEGOŚ KONKRETNEGO PRZEPISU , TYLKO COŚ TAM MÓWILI O
    KOSZTACH KTÓRE MOŻNA UZNAĆ ZA KOSZTY A ZAKUP SAMOCHODU W DZIAŁALNOŚCI
    FINANSOWEJ CIĘŻAROWY NIE JEST DLA MNIE KONIECZNY.

    > Tłumaczyć? Czujesz się winny?
    > NIE CZUJĘ SIĘ WINNY TYLKO DLA MNIE JEST ZWROT VATU LUB NIE A SĄ TO JAKBY
    DUŻE PIENIĄDZE

  • 9. Data: 2002-01-19 13:46:09
    Od: "RM" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Czernik" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kwestionuja Ci prawo odliczenia, czy tez wystapiles o zwrot?
    >
    > WYSTĄPILEM O ZWROT VATU I CHYBA TU JEST PROBLEM DLA NICH
    RM

  • 10. Data: 2002-01-19 13:47:32
    Od: "RM" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kirys" <k...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Koszty uzyskania przychodu to generalnie zakupy mogace miec wplyw na
    > uzyskanie przychodu (dokladna definicja w pod.doch.os.fiz.). Cala reszta

    NO WŁAŚNIE INTERPRETACJI I TU PROBLEM BO PO CO W DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ
    SAMOCHÓD CIĘŻAROWY