    From: Paweł Staszewski <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPIR- program
    Date: Sat, 17 Nov 2007 21:31:43 +0100

    ola pisze:

    > a słyszał Pan o PenDrive ?
    > Chyba większość oprogramowania można z niego uruchamiać
    > i dane są że tak powiem przy "tyłku" :)
    > a i już większość komputerów ma USB.

    Moznaby wymieniac rozwiazania ale czy pendrive/dysk przenosny innego
    typu jest dobrym rozwiazaniem ??
    Pendrive tez jest tak samo jak dysk na PC, tyle ze przenosny a przeciez
    te pdf-y tez moge przegrac na pendrive z systemu online-owego.

    To tylko wszystko spekulacje na temat przechowywania danych.
    Pendrive tez moze padnac to jest jedno male urzadzonko z flashem i
    jednym malym chipem w srodku juz nie mowie o tym ze mozna go zgubic.

    A adresu strony nie da sie zapomniec no chyba ze ktos ma problemy z
    pamiecia.
    A i tak mozna robic kopie z np. ifirma i zapisywac te pdfy na
    dysku/pendrive i innych stanowiace archiwum.

    A co do pendrive to badzmy zdrowi .. czy ktos trzyma tam calego windowsa
    ?? zeby odpalic program??

    Dajmy na to optimaCDN i co ?? 1GB programu + dane na pendrive ??
    Wpisy do rejestru w windowsie zeby odpalic dane ?? no bez przesady
    A tak to mamy system ktory jest "Operating System Independent" moge
    usuchomic go na Mac-u/Linuxie/OSX-ie/Windowsie/Telefonie i wiele innych.

    Aha i klucz hasp tez mam nosic przy sobie w tym przypadku ??

    Mysle ze pendrive nam sprawy nie rozwiaze jesli chodzi o to co jest
    lepsze "System zainstalowany na PC" czy "System dostepny Online"
    Nawet jeslibysmy sie sprzeczali o tajnosc danych to tez nie ma wygranych.

    Bo jak masz windowsa i dostep do internetu to z gory zakladaj ze
    wszedzie Twoje dane juz moga byc jesli byles nieowazny.
    Dosc ze te dane sa to w dodatku nieszyfrowane, a online oferuje
    szyfrowany dostep wiec jest trudniej.
    A to ze ktos z ifirma bedzie wiedzial ?? no to co za roznica czy ktos z
    biura rachunkowego kogo nieznamy czy ktoz z systemu online-owego??
    I tak w obu przypadkach nie mamy zaufania.

    To ma byc system dla malej DG a nie dla duzej firmy gdzie duze znaczenie
    maja dane finansowe.
    Bo takie firmy stac na wlasny zespol ksiegowosci/rachunkowosci/analityki.

    Moznaby sie tak sprzeczac ale jesli mialbym patrzec na to z tej srony
    czyli co jest lepsze online czy offline to zawsze wybiore online.
    Bo wiecej za tym przemawia.

    Podsumowanie:
    Tak pendrive zwieksza bezpieczenstwo ale jak wiemy zawsze gdzie jest i
    nosimy go przy sobie.
    Bo co jesli zgubimy i ktos wpadnie na pomysl "ooo co to wsadze do mojego
    usb w kompie i sprawdze co tam jest"
    :)

    Pozdrawiam
    Paweł Staszewski