  • 1. Data: 2011-11-20 17:20:26
    Temat: KPIR /rejestry VAT na komputerze
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Wstyd się przyznac, ale prowadzę ręcznie ;). Czy moge robić np w excelu a
    wydruki wpinać w teczkę ? Trzeba to zgłosić do US, czy wystarczy założyć/
    prowdzić/mieć przy kontroli ?

  • 2. Data: 2011-11-26 18:47:54
    Temat: Re: KPIR /rejestry VAT na komputerze
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wstyd się przyznac, ale prowadzę ręcznie ;). Czy moge robić np w excelu a
    > wydruki wpinać w teczkę ? Trzeba to zgłosić do US, czy wystarczy założyć/
    > prowdzić/mieć przy kontroli ?

    Ja też tak prowadzę. Wprawdzie nie w Excelu, a w Accessie (moja własna
    aplikacja) i co jakiś czas robie sobie wydruk raportu - KPiR i rejestry VAT.
    Miałam już kontrolę - wystąpiłam o zwrot VAT-u , licząc na to, że mnie
    wezwą. Telefon ze skarbówki miałam dzień po złożeniu VAT-7K. Pojechałąm z
    wydrukami i fakturami - wszystko OK, żadnych zastrzeżeń. Zadawałam dużo
    pytań, gdyż jeżeli coś robię nie tak, to wolałąm doweidzieć się od razu, a
    nie po kilku latach i ewentualnym powielaniu jaiegoś błędu.

    marzatela
    ----------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 3. Data: 2011-11-28 11:14:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2011, Marzena wrote:

    > Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja też tak prowadzę. Wprawdzie nie w Excelu, a w Accessie

    ...no to *TAK* nie prowadzisz, jednak ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-11-28 16:42:11
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > On Sat, 26 Nov 2011, Marzena wrote:
    >

    > ...no to *TAK* nie prowadzisz, jednak ;)

    Wiem, prawie robi ogromną różnicę :)
    Na wydruku jest jednak niewidoczne, czy to Excel czy Access.

    Pozdrawiam

    marzatela
    ------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 5. Data: 2011-11-28 17:59:31
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Marzena w <news:jb0dkg$5ra$1@inews.gazeta.pl>:

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1111271331280.3284@quad...
    > Wiem, prawie robi ogromną różnicę :)
    > Na wydruku jest jednak niewidoczne, czy to Excel czy Access.

    Że tak zapytam -- masz na piśmie szczegółowe instrukcję do Accessa?

    --
    Tomasz Nycz

  • 6. Data: 2011-11-28 20:45:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011, Marzena wrote:

    > Wiem, prawie robi ogromną różnicę :)

    Nie, nie idzie o "prawie" :), sprawdź cytat.

    > Na wydruku jest jednak niewidoczne, czy to Excel czy Access.

    Ale pytający prowadzi KPiR za pomocą kartki i długopisu.
    Do Excela dopiero chce zrobić upgrade ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-11-28 20:50:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2011, 'Tom N' wrote:

    > Że tak zapytam -- masz na piśmie szczegółowe instrukcję do Accessa?

    Mówisz że proces o spełnienie formalnych wymagań z rozporządzenia
    mógłby być ciekawy? :)
    Jakiś "Access dla opornych" w wersji drukowanej widać był, bo google
    twierdzi ze występował (w wersji polskiej) na allegro :|
    A szczegółówa... szczegółówa... hm...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-11-29 11:37:32
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@1...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:111128.185931.pspp.648@int.dyndns.org.invalid..
    .

    > Że tak zapytam -- masz na piśmie szczegółowe instrukcję do Accessa?

    Domyślam się, ze nie chodzi Ci o instrukcję do Accessa jako takiego, ale o
    aplikację, z której korzystam? Nie, jest to aplikacja samodzielnie przez
    mnie napisana, więc w razie potrzeby jestem w stanie takie coś napisać, gdyż
    znam mechanizmy w niej zaszyte. W trakcie kontroli mówiłam o tym, że jest to
    wydruk z Accessa, ale nie wzbudziło to zainteresowania. Liczyły się rejestry
    i faktury - czyli papiery.

    marzatela
    -------------
    http://www.szultaset.pl

  • 9. Data: 2011-11-29 11:41:16
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Ale pytający prowadzi KPiR za pomocą kartki i długopisu.
    > Do Excela dopiero chce zrobić upgrade ;)

    OK, ale skoro mówi o wydrukach to równie dobrze mógłby to zrobić np. w
    Corelu, traktując w tym momencie komputer jako maszynę do pisania i
    rysowania.

    marzatela
    ------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 10. Data: 2011-11-29 15:44:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Nov 2011, Marzena wrote:

    > OK, ale skoro mówi o wydrukach to równie dobrze mógłby to zrobić np.
    > w Corelu, traktując w tym momencie komputer jako maszynę do pisania

    Mógłby.
    Ale pic w tym że jeszcze nie robi, i tym różni się prowadzenie
    "ręczne" od używania maszyny do pisania :)

    Kolejnym krokiem jest pytanie czy wydruk spełnia wymagania
    specyfikacji KPiR (bo jak nie, to i tak trzeba podsumowania
    przepisać).

    pzdr, Gotfryd