  • 1. Data: 2011-11-20 20:01:15
    Temat: darowizna oddzielnie od żony i męża
    Od: Agata <w...@g...pl>

    Witam,
    czy mąż i żona będący w małżeństwie bez rozdzielności majątkowej mogą
    przekazać oddzielnie darowiznę jednej osobie?
    (żona np. 15 tyś, mąż - 9 tyś darują mamie/teściowej)
    Oboje są w I grupie podatkowej - czy tak?

    pozdrawiam
    Agata

  • 2. Data: 2011-11-20 21:20:35
    Temat: Re: darowizna oddzielnie od żony i męża
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/20/2011 2:01 PM, Agata wrote:
> [...]
    > przekazać oddzielnie darowiznę jednej osobie?
    > (żona np. 15 tyś, mąż - 9 tyś darują mamie/teściowej)
    > Oboje są w I grupie podatkowej - czy tak?

    tak naprawde to:
    żona przekazała w imeiniu meza i swoim 15 tys.
    mąż przekazał w imieniu żony i swoim 9 tyś.

    zakladajac oczywiscie, ze nie mowimy o majatku oddzielnym.

    zgodnie z tym co US lubi, do US pojda 4 deklaracje.
    7.5 od zony, 7.5 tys od meza 4.5 tys od zony i 4.5 tys od meza.

    połowa z tego wszystkiego (od rodzonego dziecka) będzie zwolniona z
    podatku na podstawie art 4A ustawy od spadku i darowizn.
    Druga połowa (od tego "gorszego" nierodzonego dziecka) załapie sie na
    zwolnienie 9637 zl na podstawie art 9.1. Od nadwyzki nalezy zaplacic 3%
    podatek.

    Wiem, ze kombinujecie jak tu podatku nie zaplacic, wiec moze rozwazcie
    pozyczke, do zworotu ho ho kiedys tam.

    A moze mama ma meza. Wowczas mozna dorawac po polowie i mamaie i tacie.
    i wowczas zmiescice sie w limicie przy takiej kwocie.

  • 3. Data: 2011-11-21 15:22:03
    Od: Agata <w...@g...pl>

    W dniu 2011-11-20 22:20, witek pisze:

    > tak naprawde to:
    > żona przekazała w imeiniu meza i swoim 15 tys.
    > mąż przekazał w imieniu żony i swoim 9 tyś.

    Witam i dziękuję za odpowiedź.
    Byłam w US i stanęło na darowaniu 24 tyś córka - matce.
    Dowodem ma być przelew z mojego konta.
    Zrozumiałam, że nie będziemy płacić podatku.

    > A moze mama ma meza.

    ...nie ma.

    Dziękuję za odpowiedź.
    pozdrawiam
    Agata

  • 4. Data: 2011-11-21 17:43:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/21/2011 9:22 AM, Agata wrote:

    > Witam i dziękuję za odpowiedź.
    > Byłam w US

    to wybralas najgorsze mozliwe rozwiazanie.
    zapewne zapytalas pani od przyjmowania paierkow. rownie dobrze moglas
    zapytac ochroniarza. poziom kompetencji ten sam.
    jak narazie teoria, ze 100% odpowiedzi pan z us jest blednych sie sprawdza.

    i stanęło na darowaniu 24 tyś córka - matce.
    > Dowodem ma być przelew z mojego konta.
    > Zrozumiałam, że nie będziemy płacić podatku.

    nie zapomniec zlozyc deklaracji.
    ale wcale bym sie nie zdziwil jakby US wam to zakwestionowal i od połowy
    kazał zapłacić podatek.
    Nie wiem jak to w tym przypadku, ale zeby nie było, ze wyjdzie tego 20%
    od 12 tys (bo w toku postepowania i tak dalej i tak dalej).

  • 5. Data: 2011-11-22 12:04:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > i stanęło na darowaniu 24 tyś córka - matce.
    >
    > nie zapomniec zlozyc deklaracji.
    > ale wcale bym sie nie zdziwil jakby US wam to zakwestionowal i od
    > połowy kazał zapłacić podatek.

    Z jakiej racji? Dostałem kiedyś od ojca 20 tys. i urząd - poza tym, że
    domagał się ode mnie, żebym przyniósł dowód osobisty ojca - nie miał
    żadnych zastrzeżeń. Dlaczego miałby mieć?

    MJ

  • 6. Data: 2011-11-28 11:16:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Nov 2011, Agata wrote:

> [...]
    [...]
    > Witam i dziękuję za odpowiedź.
    > Byłam w US i stanęło na darowaniu 24 tyś córka - matce.
    > Dowodem ma być przelew z mojego konta.
    > Zrozumiałam, że nie będziemy płacić podatku.

    US dał Ci to na piśmie w postaci obowiązującej interpretacji?
    Bo uwierz, że wg przepisów "witek" dobrze gada.
    I to czy taka "ustna interpretacja" się utrzyma może zależeć
    wyłącznie od tego, czy ew. czynności sprawdzające wykona ta
    sama pani która udzielała wyjaśnień.
    A nawet ona może stwierdzić że "przecież myślała że chodzi
    o pieniądze z majątku odrębnego na które masz kwity".

    pzdr, Gotfryd