  • 1. Data: 2005-10-23 15:40:40
    Temat: [KPiR] UoD
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Tak z ciekawosci, jak zawieracie umowe o dzielo czy tam umowe zlecenie
    z jakims swoim zleceniobiorca, to w ktorych kolumnach ksiegi,
    ksiegujecie wyplacone wynagrodzenie, zaplacony podatek oraz
    ewentualnie skladki zus ? W jednej pozycji to robicie, czy w kilku ?
    Tworzycie sobie jakies "dowody wewnetrzne" czy tylko na podstawie
    umowy/rachunku ksiegujecie ?

    marekz

  • 2. Data: 2005-10-25 07:12:10
    Temat: Re: [KPiR] UoD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Oct 2005, MarekZ wrote:

    > Tak z ciekawosci, jak zawieracie umowe o dzielo czy tam umowe zlecenie z
    > jakims swoim zleceniobiorca, to w ktorych kolumnach ksiegi, ksiegujecie
    > wyplacone wynagrodzenie, zaplacony podatek oraz ewentualnie skladki zus ?

    Przecież 13. kolumna !
    Widzisz inną możliwość ?? :O !

    > W jednej pozycji to robicie, czy w kilku ?

    No jasne że w jednej. Przecież WSZYSTKO - w tym podatek - to są już
    pieniadze wykonawcy. Z *jego* (z momentem "postawienia do dyspozycji"
    to są JEGO pieniądze !) pieniędzy potrącane są zaliczki na podatek
    i ew. składki ZUS...

    > Tworzycie sobie jakies "dowody
    > wewnetrzne" czy tylko na podstawie umowy/rachunku ksiegujecie ?

    Czekaj.
    Żartujesz z nas sobie ?
    Jaki dowód *wewnętrzny* skoro operacja jest jak najbardziej
    zewnętrzna (pieniądze "idą na zewnątrz") ??
    Oczywiście że na podstawie rachunku :) - w sumie to obowiązkiem
    wynagradzanego jest przedstawić rachunek do zapłaty z wykazanymi
    prawidłowymi kwotami składek i podatków !
    Dlaczego piszesz "tylko na podstawie rachunku" ?? Rachunek
    to podstawa.... ! ...w tym przypadku wymagająca uzupełnienia
    dowodem wypłaty :)
    Wygodną formą na takie przypadki jest rachunek i dowód wypłaty
    w jednym - na gorze kartki rachunek z rozliczeniem, na dole
    "kwotę ... otrzymałem" - i DWA podpisy wykonawcy (osobno rachunku,
    osobno dowodu zapłaty) oraz dwie daty - mniej papierów ma
    szanse się pogubić :]
    Powiedzmy że praktyka jest taka że podsuwa się delikwentowi już
    gotowy rachunek wystawiony w jego imieniu :> - ale *w zasadzie*
    należałoby zażądać prawidłowo wypełnionego rachunku.
    I wykonawca/zleceniobiorca powinien tego być świadomy - że to
    ON NAM wystawia rachunek, a nie że "mi coś dali do podpisania" :)

    Przeciwko księgowaniu umowy wypowiadałem się wielokroć - spytaj
    groups.google.pl -> zaawansowane :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)