  • 1. Data: 2005-09-09 19:47:53
    Temat: KPiR, VAT oraz prywatne auto w firmie
    Od: p083 <p...@o...pl>

    Witam,
    Mam kilka wątpliwości...
    - jeśli kupuję towar i na fakturze mam dwie pozycje: 1 towar 2. koszt
    przesyłki i pakowania. To czy wartość towaru mam wpisać w kol 10 w kpri,
    a koszt transportu w poz 11 ? w jednym wierszu księgi ?
    - jeśli kupuję paliwo do samochodu prywatnego używanego w DG to faktury
    musze być na moją firmę, to że muszą posioadać nr. rejestracyjny auta to
    wiem
    - jeśli wysyłam coś za pobraniem osobie prywatnej bez faktury, nie mam
    też kasy fiskalnej, to jak to zapisać do ewidencji sprzedaży VAT ? bo
    obowiązek podatkowy następuje w chwili wydania towaru, jak później
    opisac wpłatę pobrania na na wyciągu bankowym ?

    z gory dziękuję

    pozdrawaim,

  • 2. Data: 2005-09-10 08:14:20
    Temat: Re: KPiR, VAT oraz prywatne auto w firmie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2005, p083 wrote:

    > - jeśli kupuję paliwo do samochodu prywatnego używanego w DG to faktury musze
    > być na moją firmę, to że muszą posioadać nr. rejestracyjny auta to wiem

    IMHO zdecydowanie lepiej żeby tak było.
    Powód ?
    Ano KUP są "wydatki poniesione W CELU"...
    Podanie firmy jako kupującego wyraźnie stwierdza że paliwo było kupione
    W CELU użycia go "firmowo".
    Inaczej powstaje pytanie "a może Pan[i] kupił[a] dla swojego osobistego
    użytku" :)
    Uwaga: z zapisu "poniesienia w celu" wynika że jak coś się kupi "dla
    siebie" i dopiero później "przeznaczy na DG" to brak podstaw do uznania
    za KUP ! (z wyjątkami dot. ST itp oczywiście).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-09-10 15:29:19
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0509101011040.984@athlon> wstukał:

    > IMHO zdecydowanie lepiej żeby tak było.
    > Powód ?
    > Ano KUP są "wydatki poniesione W CELU"...

    W celu uzyskania przychodu...

    > Podanie firmy jako kupującego wyraźnie stwierdza że paliwo było kupione
    > W CELU użycia go "firmowo".

    W celu użycia *samochodu prywatnego* w DG (i uzyskania przychodu z tejże) to
    on przejeździł x kilometrów.
    x=105 po pierwszym tankowaniu i 312 po drugim, a każde tankowanie starcza na
    600km, więc jak na dłoni widać, że paliwa nie kupił w celu... :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]