  • 1. Data: 2005-09-09 15:08:10
    Temat: Wyjscie z podziemia :)
    Od: "t" <t...@p...onet.pl>

    Mam zamiar otworzyć działalnosc gospodarczą 1 osobową , rozumiem że
    teraz składka na zus jest około 250 zł , jakie są dodatkowe obciązenia
    oprócz zus-u ? Jak najkorzystniej rozliczyć się ze skarbówką ?. Działam w
    branży budowlanej remonty domów i mieszkań razem z dwoma wspólnikami narazie
    nie mam zamiaru oficjalnie zatrudniać wspólników firma bedzie 1 osobowa.
    Wnioskuje że ZUS trzeba płacić nawet kiedy nie mam zlecen w danym miesiącu ale
    nie wiem jak to wygląda w skarbówce ?
    w jakiej wysokosci jest najmniejszy zus od prcownikow ? 700 zł?

  • 2. Data: 2005-09-09 17:06:28
    Temat: Re: Wyjscie z podziemia :)
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "t" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wnioskuje że ZUS trzeba płacić nawet kiedy nie mam zlecen w danym miesiącu
    ale
    > nie wiem jak to wygląda w skarbówce ?

    Normalnie, czyli nie masz roboty, nie placisz podatku (chyba, ze jestes na
    karcie podatkowej - ale generalnie nie polecam)

    > w jakiej wysokosci jest najmniejszy zus od prcownikow ? 700 zł?

    Zalezy od placy. Jezeli jest to najniizsze wynagrodzenie to lacznie jest to
    300 zl z groszami). Jezeli jeszcze nizsze (np pol etatu) to odpowiednio
    mniej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-09-10 11:03:55
    Od: t...@p...onet.pl

    > Normalnie, czyli nie masz roboty, nie placisz podatku (chyba, ze jestes na
    > karcie podatkowej - ale generalnie nie polecam)
    Rozumiem ze gdybym był na tej karcie podatkowej to musiałbym
    czasowo zawiesic dzialalnosc w skarbówce np na 1 miesiąc ?
    i wtedy tez nie musze płacic podatków. Oprócz tej karty
    w jaki sposób jeszcze moge sie rozliczać z fiskusem ?