  • 1. Data: 2008-02-12 11:51:24
    Temat: KPiR - czy nadal można rozliczać koszty metodą kasową?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Pytanie w sumie zawarte jest w temacie, ale doprecyzuję.
    Chodzi o abonament za domenę (całoroczny) kupiony w lutym.
    Czy można to jednorazowo wrzucić w koszty (całe 10 zł ;),
    czy trzeba się bawić w podział kosztów na ten i przyszły rok?

    Od jednej osoby uzyskałem informację, że od 2007 roku nie
    można już wrzucać w całości. Nie potrafiła jednak wskazać
    przepisu.

    Pozdrawiam,

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-02-12 12:43:38
    Od: h...@o...pl

    On 12 Lut, 12:51, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Od jednej osoby uzyskałem informację, że od 2007 roku nie
    > można już wrzucać w całości. Nie potrafiła jednak wskazać

    Wg mnie mozna skorzystac z zasady istotnosci w rachunkowowsci i
    wrzucic jednorazowo jako malo istotny koszt. Oczywiscie zalezy to od
    twoich dochodow, ja np. oplate za OC/AC sam. firmowego rozbijam na 12
    miesiecy a znajomy twierdzi ze dla niego te 2000PLN to sa malo istotne
    koszty i wrzuca jednorazowo w pierwszym miesiacu obowiazywania
    ubezpieczen:)

    pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2008-02-12 14:26:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2008 o 12:51:24 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Od jednej osoby uzyskałem informację, że od 2007 roku nie
    > można już wrzucać w całości. Nie potrafiła jednak wskazać

    Teraz "kasowość" polega na tym, że wpisujesz wszytsko z datą
    rachunku/faktury i tyle.
    Cała filozofia.

    Natomiast MF każe wpisywać nawet niezakończone usługi niematerialne w
    remanent,
    więc sprawa jest prosta - wpisujesz na bieżąco, a potem remanentem
    "wylatujesz"
    to co nie sprzedane.

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-02-12 15:06:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-12, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Teraz "kasowość" polega na tym, że wpisujesz wszytsko z datą
    > rachunku/faktury i tyle.
    > Cała filozofia.

    I tak właśnie myślałem, żeby zrobić.

    > Natomiast MF każe wpisywać nawet niezakończone usługi niematerialne w
    > remanent, więc sprawa jest prosta - wpisujesz na bieżąco, a potem remanentem
    > "wylatujesz" to co nie sprzedane.

    Tylko, że domena jest wykorzystywana wewnątrzfirmowo i nie jet przeznaczona
    na sprzedaż, czy odsprzedaż. W takim przypadku też miałbym to wrzucać
    w remanent (tam są przecież tylko rzeczy dotyczące towarów)?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-02-12 15:14:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2008 o 16:06:10 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > na sprzedaż, czy odsprzedaż. W takim przypadku też miałbym to wrzucać
    > w remanent (tam są przecież tylko rzeczy dotyczące towarów)?

    To to dodałem tak przy okazji, dla pełnego obrazu.
    Domena na własny użytek oczywiście remanentu nie zasila.

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-02-12 15:15:18
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2008 o 15:26:11 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Teraz "kasowość" polega na tym, że wpisujesz wszytsko z datą
    > rachunku/faktury i tyle.
    > Cała filozofia.

    Poprawka - nie wszytsko oczywiście(np to co amortyzujesz czy wypłaty),
    za duży skrót myślowy.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-02-12 17:56:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-12, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > Teraz "kasowość" polega na tym, że wpisujesz wszytsko z datą
    > rachunku/faktury i tyle.
    > Cała filozofia.

    Jeszcze chciałbym dopytać - na podstawie którego przepisu jest
    to możliwe? Art. 21. ust. 4. updof?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-02-12 18:13:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-02-2008 o 18:56:51 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Jeszcze chciałbym dopytać - na podstawie którego przepisu jest
    > to możliwe? Art. 21. ust. 4. updof?

    22.4 + 22.6b

    pozdr,
    tommyz

  • 9. Data: 2008-02-12 18:24:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-12, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > 22.4 + 22.6b

    No tak. Pomyliłem numerki przy przepisywaniu. Oczywiście 22.4
    Dzięki. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl