  • 1. Data: 2004-08-14 10:19:27
    Temat: Kilka konkretnych pytań (faktury VAT i inne)
    Od: "Holmes" <h...@p...onet.pl>

    Witam szanownych Formowiczów,

    I proszę o pomoc w kolejnych konkretnych kwestiach:

    1. Czy faktury VAT muszą mieć zachowaną ciągłość numeracji? Tzn. jeżeli
    pierwsza moja faktura ma numer FVAT 1/2004, to czy kolejna musi mieć FVAT
    2/2004?

    2. Czy na fakturze (kopia) wymagany jest podpis odbiorcy? Z tego co
    wyinterpretowałem, to nie (przynajmniej UE tak preferuje).

    3. Jakie dane odbiorcy faktury _muszą_ się znaleźć na dokumencie?

    I z innej beczki.

    1. Jak US zapatrywał się będzie na zakup drukarki do firmy (jest ona
    zdecydowanie niezbędna) jeżeli firma nie posiada komputera? Czy użyczenie
    takowego wchodzi w grę?

    2. Co z oprogramowaniem "open source" zainstalowanym na firmowym komputerze?
    Jak US policzy wartość np. linuxa skoro jest darmowy? Czy czasem jakiś
    nadgorliwiec nie zacznie wnioskować jego wartości na podstawie ceny produktu
    sybstytucyjnego (np. jakiś windowsów nie daj Boże!)?

    ---
    Pozdrawiam,
    Tomek
    b...@h...pl

  • 2. Data: 2004-08-14 18:48:01
    Temat: Re: Kilka konkretnych pytań (faktury VAT i inne)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Aug 2004, Holmes wrote:
    [...]
    >+ 1. Czy faktury VAT muszą mieć zachowaną ciągłość numeracji?

    Przepis stanowi: "numer kolejny faktury".

    >+ Tzn. jeżeli
    >+ pierwsza moja faktura ma numer FVAT 1/2004, to czy kolejna musi mieć FVAT
    >+ 2/2004?

    Możesz poszukać wątków o numeracji faktur ?
    Takich na przykład:
    http://tiny.pl/72x
    czyli:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&sa
    fe=off&th=3814abc69d8927e&rnum=35

    http://tiny.pl/72m
    czyli:
    http://groups.google.pl/groups?q=kolejny+OR+kolejne+
    numer+OR+faktury+group:*.podatki&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&
    safe=off&selm=ajto2u%24b10%241%40news2.tpi.pl&rnum=1
    9
    (rozp. się zmieniło, ale... treść AFAIK została !)

    http://tiny.pl/72g
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&sa
    fe=off&th=264a6c327d34b8b&rnum=8

    http://tiny.pl/72t
    http://groups.google.pl/groups?selm=19990624072158Z7
    1599-8653%2B325%40dumb.iinf.polsl.gliwice.pl&oe=ISO-
    8859-2&output=gplain

    >+
    >+ 2. Czy na fakturze (kopia) wymagany jest podpis odbiorcy? Z tego co
    >+ wyinterpretowałem, to nie (przynajmniej UE tak preferuje).

    Inaczej: UE zabrania aby w przepisach krajowych był taki wymóg.
    Na szczęście dla nas :)

    >+ 3. Jakie dane odbiorcy faktury _muszą_ się znaleźć na dokumencie?

    Zaloguj się (załóż konto) i przeczytaj:
    http://podatki.pl/bap1.php/270404a.htm

    Możesz szukać w isip.sejm.gov.pl, ale tam jest w PDFie (czasami
    "ciężkim" do .BMP wpakowanego w .PDF włącznie :>)

    [...]
    >+ 2. Co z oprogramowaniem "open source" zainstalowanym na firmowym komputerze?
    >+ Jak US policzy wartość np. linuxa skoro jest darmowy?

    Jeden US raz spróbował, przegrał z hukiem sprawę przed NSA i tyle
    go widzieli ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-14 19:07:17
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    >+ Jak US policzy wartość np. linuxa skoro jest darmowy?

    > Jeden US raz spróbował, przegrał z hukiem sprawę przed NSA i tyle

    Czy jest gdzieś ślad jakiś w necie...?

    Stasiek

  • 4. Data: 2004-08-14 22:16:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Aug 2004, Stasiek G. wrote:
    >+ Czy jest gdzieś ślad jakiś w necie...?

    Tu ?

    http://groups.google.pl/groups?as_q=vat%20&as_oq=lin
    uksa%20linuxa&ie=UTF-8&as_ugroup=*.podatki&lr=&num=1
    00&hl=pl

    pozdrowienia, Gotfryd