  • 1. Data: 2008-11-20 16:57:54
    Temat: ZUS - wyzsza podstawa i korekty
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Witam

    Kiedys zadalem takie pytanie i nie doczekalem si eodpowiedzi. To bylo dawno,
    wiec pozwole sobie ponowic.
    Zalozmy, ze place sobie skladki od podstawy wyzszej niz minimalna. Czy
    mozna, po jakims czasie (po jakim?) zlozyc sobie korekty deklaracji,
    obnizajace podstawy do minimalnych i odzyskac czesc kasy?
    Np. wezmy taka sytuacje. Oplacam sobie przez 12 miesiecy skladki od
    podstawy - powiedzmy 5 tys. zl (w razie gdybym zachorowal, itp.). Ale - o
    zgrozo - przez 12 mcy jestem zdrow jak ryba. W trzynastym miesiacu wiec
    skladam sobie korekte deklaracji za pierwszy miesiac obnizajac podstawe do
    minimalnej a za trzynasty place znow skladki od 5 kPLN.
    I tak dalej - w czternastym koryguje drugi, w pietnastym trzeci. Mam caly
    czas poprzednie 12 mcy oplacone skladki od podstaw wysokich, natomiast
    faktycznie place od 13. mca tak jakby minimalna, gdyz nadwyzka pochodzi z
    nadplaty wynikajacej z korekt.
    Czy taki numer przeszedlby w ZUS?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2008-11-21 06:54:02
    Temat: Re: ZUS - wyzsza podstawa i korekty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 20 Nov 2008 17:57:54 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > czas poprzednie 12 mcy oplacone skladki od podstaw wysokich, natomiast
    > faktycznie place od 13. mca tak jakby minimalna, gdyz nadwyzka pochodzi z

    Na logikę to nie można. Deklarując wyższą od minimalnej właśnie
    *deklarujesz* podstawę i nie ma powodu żeby korygować.