  • 1. Data: 2008-11-20 17:01:38
    Temat: ZUS ZLA od piątku do niedzieli :-/ a wynagrodzenie
    Od: "kb" <a...@a...aa>

    Witam dostałem zwolnienie lekarskie, lekarz dziwnie je wypisał od 21 do 23
    listopada. czyli od piątku do niedzieli. Pracuję na etat (poniedziałek -
    piątek, 8h) czy obniżone wynagrodzenie dostanę tylko za 8 godzin
    nieobecności w piątek ?

    pozdrawiam
    kb

  • 2. Data: 2008-11-20 18:37:40
    Temat: Re: ZUS ZLA od piątku do niedzieli :-/ a wynagrodzenie
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    kb pisze:
> [...]
    > 23 listopada. czyli od piątku do niedzieli. Pracuję na etat
    > (poniedziałek - piątek, 8h) czy obniżone wynagrodzenie dostanę tylko za

    Nie, za te 3 dni.
    Np. zarabiasz 3000 brutto.
    - dzielisz 3000 przez 30 /stała liczba nieważna ze miesiac ma np. 31
    dni/=3000/30=100zł
    - Mnożysz wynik przez ilość dni zwolnienia: 100zł*3=300zł
    - odejmujesz to od wynagrodzenia brutto: 3000-300=2700zł

    Czyli dostaniesz normalnych poborów 2700zł, plus wynagrodzenie chorobowe
    za te 3 dni /czyt. 80/100% przeciętnej z 12 miesięcy pomniejszonej o
    składki na ubezp. społeczne/.

    To tak w skrócie.

    --
    Pzdr.