eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?) › Kilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?)
    From: Daniel Jakubowski <d...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kilometrówka (dlaczego nie zaglądasz, przecież może być ciekawe?)
    Date: Fri, 06 Oct 2006 13:43:46 +0200

    Cześć,
    zakładając że kilometrówka ogranicza możliwość odliczenia VAT od
    wydatków na części do samochodu (a są i takie interpretacje), to mam
    kilka wątpliwości które próbowałem rozkminić przeglądając archiwum
    grupy, ale poległem:
    - VAT mogę rozliczyć w miesiącu zakupu lub w miesiącu następnym. Start
    działalności wrzesień, części zakupione we wrześniu, pierwszą fakturę
    wystawiłem w październiku, żeby pierwsza deklaracja nie poszła ze
    zwrotem VAT to wszystkie faktury wrześniowe przesuwam na rozliczenie
    październikowe (deklaracja do 20 listopada). Wysokość możliwego do
    odliczenia VAT za części ogranicza mi wysokość kilometrówki wrześniowej
    czy październikowej?
    - w jaki dokładnie sposób kilometrówka ogranicza możliwość odliczenia
    VAT? Hipotetycznie: jeśli kilometrówka za wrzesień 1000PLN, faktury
    wrześniowe na naprawy (części+robocizna) na 1342PLN brutto, to mogę
    odliczyć 220PLN VAT a 1000PLN wrzucić w koszty? Czy może odliczyć mogę
    tylko 180PLN VAT, a 820PLN wrzucam w koszty?
    - co jeśli w powyższym przykładzie wśród owych faktur na 1342PLN brutto
    są faktury na 122 brutto za paliwo? (paliwo wrzucam w koszty w kwocie
    brutto).

    Jakie są Wasze interpretacje?
    Z góry dzięki.
    --