  • 1. Data: 2007-07-02 15:27:10
    Temat: Kolejność wystawiania faktur a kolejność księgowania
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Wczoraj dokonałem zakupów przez internet (faktury idą sobie pocztą - z
    datą 01.07), dziś kupiłem sprzęt w sklepie tradycyjnym, dostałem
    fakturę z datą 02.07. Chcę (czy nawet muszę, jeśli dobrze pamiętam)
    zaksięgować do PKPiR, rejestru VAT rzeczy kupione dzisiaj, jako, że
    faktury już mam. Faktur, które idę pocztą nie bardzo mam jak
    zaksięgować. Czy jeśli zaksięguję dziś faktury z 02.07, a jutro czy
    pojutrze (gdy otrzymam) faktury z 01.07, to będzie wszystko w porządku
    (niewadliwie)?

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2007-07-02 15:41:00
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > fakturę z datą 02.07. Chcę (czy nawet muszę, jeśli dobrze pamiętam)
    > zaksięgować do PKPiR, rejestru VAT rzeczy kupione dzisiaj, jako, że
    > faktury już mam.

    A po co? Możesz to księgować raz w miesiącu, pod koniec....

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2007-07-02 17:55:37
    Od: t...@o...pl

    On 2 Lip, 17:41, "Rafal..." <r...@i...arpa> wrote:
> [...]
    ooglegroups.com...

    > A po co? Możesz to księgować raz w miesiącu, pod koniec....

    A co, jeśli w połowie miesiąca przyjdzie kontrola, a nie będę miał
    wypełnionej księgi za tą połowę miesiąca?

  • 4. Data: 2007-07-02 18:43:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t...@o...pl w
    ups.com>:

    wiadomościnews:1183390030.668240.244720@w5g2000hsg.g
    ooglegroups.com...
    > A co, jeśli w połowie miesiąca przyjdzie kontrola, a nie będę miał
    > wypełnionej księgi za tą połowę miesiąca?

    Gdyby sie spytali o to, to bym ich na drzewo^#%&@_^ § 30. rozporządzenia w
    sprawie posłał ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-07-03 06:29:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 02 Jul 2007 08:27:10 -0700, thomashek napisał(a):

> [...]
    > zaksięgować. Czy jeśli zaksięguję dziś faktury z 02.07, a jutro czy
    > pojutrze (gdy otrzymam) faktury z 01.07, to będzie wszystko w porządku

    Oczywiście pominąłeś najważniejszy szczegół. Czy ten "sprzęt" i "rzeczy"
    to są towary handlowe lub materiały podstawowe, czy może wyposażenie
    firmy? Od tego przede wszystkim zależy termin i sposób księgowania.

  • 6. Data: 2007-07-03 06:31:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    I jeszcze jedno. Kiedy dostałeś ten sprzęt kupiony przez internet?

  • 7. Data: 2007-07-03 09:14:02
    Od: t...@o...pl

    On 3 Lip, 08:29, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > Oczywiście pominąłeś najważniejszy szczegół. Czy ten "sprzęt" i "rzeczy"
    > to są towary handlowe lub materiały podstawowe, czy może wyposażenie
    > firmy? Od tego przede wszystkim zależy termin i sposób księgowania.

    Rzeczy zakupione 01.07 to domeny internetowe, które od razu
    odsprzedaję (czyli w zasadzie towary handlowe). Sprzęt z 02.07 to
    wyposażenie firmy. Od razu po zapłacie 01.07 mogłem dysponować tymi
    domenami.

  • 8. Data: 2007-07-03 09:29:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 03 Jul 2007 02:14:02 -0700, thomashek napisał(a):

> [...]
    > odsprzedaję (czyli w zasadzie towary handlowe). Sprzęt z 02.07 to
    > wyposażenie firmy. Od razu po zapłacie 01.07 mogłem dysponować tymi

    Nie. Domeny to napewno nie towary. Można co najwyżej dyskutować czy są to
    usługi czy prawa majątkowe.

    Wniosek jest taki: w żadnym z tych wypadków nie masz obowiązku księgować w
    dniu otrzymania towaru i możesz spokojnie stosować to co napisali ci już
    inni.

  • 9. Data: 2007-07-03 20:44:01
    Od: t...@o...pl

    On 3 Lip, 11:29, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > Nie. Domeny to napewno nie towary. Można co najwyżej dyskutować czy są to
    > usługi czy prawa majątkowe.

    Hm, to zaksięgować w KPiR te domeny jako pozostałe wydatki (a nie jako
    towary handlowe) - biorąc pod uwagę, że są kupowane od razu w celu
    sprzedaży?

  • 10. Data: 2007-07-06 18:49:20
    Od: t...@o...pl

    On 3 Lip, 22:44, t...@o...pl wrote:

    > Hm, to zaksięgować w KPiR te domeny jako pozostałe wydatki (a nie jako
    > towary handlowe) - biorąc pod uwagę, że są kupowane od razu w celu
    > sprzedaży?

    Krajowa Informacja podatkowa stwierdziła, że księgować to jako towary
    i materiały po cenach zakupu w KPiR.