    From: "Mariusz" <M...@p...WYTNIJTOonet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kombi z kratka a odliczanie VAT od czesci
    Date: Fri, 30 May 2008 11:17:12 +0200

    Dzisiaj w newsPIT przeczytalem takie cos:

    "Porada dnia: Czy przysluguje odpis VAT?
    Wpisalem samochód jako srodek trwaly, samochód ma homologacje ciezarowa (wpis w
    dowodzie rejestracyjnym, auto typu kombi). Czy moge
    od zakupionych czesci, oleju, napraw, odpisywac VAT?

    Nie, samochód taki wymaga dodatkowego potwierdzenia spelnienia zalozen ustawy o VAT -
    poprzez dodatkowa kontrole techniczna
    przeprowadzona przez okregowa stacje kontroli pojazdów, po której podatnik uzyska
    stosowane zaswiadczenie. Po uzyskaniu takiego
    zaswiadczenia podatnik ma obowiazek dostarczenia swiadectwa do US - w terminie 14 dni
    od jego wydania.

    Podstawa prawna:
    Art. 86 ust. 5
    Ustawa o podatku od towarów i uslug z dnia 2004-03-11
    (Dz.U. Nr 54, poz. 535 )"

    Mam kombi z kratka wpisane jako ST w DG i choc nie spelnia juz wymogów potrzebnych do
    odliczania VATu od benzyny (jak go kupowalem
    to spelnial), to jednak VAT od wydatków na czesci, olej i takie tam, zawsze
    odliczalem. Samochód kupiony z salonu w 2000 roku jako
    ciezarowy z homologacja.
    Teraz juz zglupialem, nie mam zadnego "dodatkowego potwierdzenia spelnienia zalozen
    ustawy o VAT - poprzez dodatkowa kontrole
    techniczna przeprowadzona przez okregowa stacje kontroli pojazdów". Ustawa jest z
    2004 roku, ja mam samochód w DG od 2000 roku. Czy
    to znaczy, ze musze sie udac do okregowej stacji kontroli pojazdów, po jakis
    papierek?
    Przeciez samochód nie spelnia juz wymogów na ciezarówke. Czy to znaczy, ze
    nieprawidlowo odliczalem VAT za naprawy i czesci? Co
    teraz mam zrobic, przyznac sie w US?
    Przeciez jak bede sprzedawal to auto, to musze oddac VAT, kto mi wtedy odda VAT za
    czesci i naprawy, skoro nie moge ich odliczac?

    pzdr.
    Mariusz