  • 1. Data: 2002-06-10 21:06:57
    Temat: Komputer bez wpisywania do KPiR
    Od: "Jola" <j...@p...onet.pl>

    Witam i prosze o pomoc.
    Czy mozna wydatki zwiazane z komputerem wlasnym, wykorzystywanym do
    prowadzenia dzialalnosci wpisywac w koszty, lecz bez wpisywania tego
    komputera do KPiR?

  • 2. Data: 2002-06-11 22:15:49
    Temat: Re: Komputer bez wpisywania do KPiR
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jola <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae34nl$f7f$...@l...prz.rzeszow.pl...
    > Witam i prosze o pomoc.
    > Czy mozna wydatki zwiazane z komputerem wlasnym, wykorzystywanym do
    > prowadzenia dzialalnosci wpisywac w koszty, lecz bez wpisywania tego
    > komputera do KPiR?

    Moim zdaniem nie za bardzo. Jeżeli komputer jest używany do DG powinien być
    wpisany do Ew. Wyposażenia lub Środków Trwałych. I wtedy można wpisywać
    wydatki z nim związane.
    W innym wypadku będą to wydatki prywatne podatnika ponieważ komp. nie jest
    wykorzystywany do DG. Wiem, faktycznie jest, ale skoro nie jest wpisany to
    dla US nie jest.
    Dlaczego nie chcesz wpisać kompa do ewidencji?
    Same korzyści, minus tylko przy przewidywanej likwidacji w najbliższym
    czasie.

    pozdrawiam
    WS

  • 3. Data: 2002-06-12 07:18:15
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) napisał:
> [...]
    > wykorzystywany do DG. Wiem, faktycznie jest, ale skoro nie jest wpisany to
    Ej, Wojtku, no jakże to. Przecież koszty samochodu nie wprowadzonego
    do EŚT faktyznie używanego w działalności można uznawac za KUP.
    Dlaczego by nie inne przedmioty?
    Fakt, że ustawa nie mówi wprost że wolno i inne przedmioty, nie znaczy
    że nie wolno. Pamiętasz starą zasadę - obywatel może wszystko co nie
    jest zabronione. Samochód osobowy jest wymieniony "z imienia" poniewaz
    ustawa nakłada tu ograniczenia - kilometrówka. Ale juz samochód
    ciężarowy nie jest wymieniony - więc nie można używac prywatnego co
    celów DG?
    Wystarczy uprawdopodobnić, że komputer jest na do czegos w
    działalności potrzebny.

    > Dlaczego nie chcesz wpisać kompa do ewidencji?
    > Same korzyści, minus tylko przy przewidywanej likwidacji w najbliższym
    > czasie.
    Jaki minus? Przy samej likwidacji nie ma żadnych minusów - wprowadzony
    a nie kupiony więc nie było odliczenia VAT, a więc przy likwidacji
    VATu nie trzeba płacić. Ponadto nie wchodzi do remanentu likwidacyjnego.
    Jedyną niedogodnością będzie sprzedaż - ale akurat komputer można
    sprzedac nie afiszując sie z tym zbytnio :-) O ile samochód trzeba
    zarejestrować, a więc fakt zmiany właściciela musi wyjśc na jaw - a co
    za tym idzie obowiązek ujęcia przychodu w PIT-5, o tyle używany
    komputer mógł po prostu sie rozpaść i wyrzuciłeś go do smieci :-))

    Zgadzam sie, że wprowadzenie do EśT jest korzystniejsze, ale wcale nie
    z tych powodów, które wymieniłeś :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-06-13 10:40:59
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    > Ej, Wojtku, no jakże to. Przecież koszty samochodu nie wprowadzonego
    > do EŚT faktyznie używanego w działalności można uznawac za KUP.
    > Dlaczego by nie inne przedmioty?

    A znajomy miał problemy z US z faxem w podobnej sytuacji. Miał w domu,
    kupował papier do faxu. I się czepili że nie jest wyposażeniem firmy i
    cholera wie w ogóle co robił z tym papierem. Bo jeżeli komputer czy inne
    urządzenie jest w jakiejś konkretnej firmie, siedzibie, ma programy księgowe
    itp to ok. Ale nie wiem czy nie będzie stał w domu z grami itp. Jak go
    jeszcze nie ma w ewidencji to na pytanie "co to za wydatki?" powie że do
    kompa który jest w domu?
    Cholera wie jak US do tego podejdzie.

> [...]
    > celów DG?
    > Wystarczy uprawdopodobnić, że komputer jest na do czegos w

    Pewnie masz rację. Ale lepiej jak jest wpisany.

> [...]
    > Jedyną niedogodnością będzie sprzedaż - ale akurat komputer można
    > sprzedac nie afiszując sie z tym zbytnio :-)

    To własnie miałem na mysli. Że ze wszystkim co w ewidencji trzeba coś zrobić
    czyli sprzedać lub "złomować".

    WS

  • 5. Data: 2002-06-13 13:28:42
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    napisał w wiadomości news:ae9svu$as8$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:3...@i...pl...
    > dyskusyjnych

    [...]
    > Pewnie masz rację. Ale lepiej jak jest wpisany.
    [...]
    I od tego momentu komputer moze byc kontrolowany przez BSA po
    katem legalnosci zainstalowanego oprogramowania. To jest jeden z
    minusow wciagniecia prywatnego, dosc dlugo juz uzywanego w domu
    komputera do DG. No chyba, ze ceformat i wszystko instalowane od
    nowa i legalne.
    WSm

  • 6. Data: 2002-06-13 22:26:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jun 2002, WSm wrote:

> [...]
    >+ I od tego momentu komputer moze byc kontrolowany przez BSA po
    >+ katem legalnosci zainstalowanego oprogramowania.

    Zadanie:
    "wykazać czym różni się komputer firmowy [w znaczeniu prawnym,
    czyli wpisany do ewidencji ŚT DG] umieszczony we współrzędnych
    x,y,h od takiego samego komputera osobistego [w znaczeniu prawnym],
    równiez umieszczonego we współrzędnych x,y,h że BSA:
    a. może
    b. będzie
    kontrolowac tylko ten drugi."

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-14 05:08:24
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl
    > On Thu, 13 Jun 2002, WSm wrote:

    [...]
> [...]
    prawnym],
    > równiez umieszczonego we współrzędnych x,y,h że BSA:
    Jak to bylo wielokrotnie juz omawiane na grupie pl. comp. dtp,
    gdzie jest wielu juz kontrolowanych i ukaranych przez te
    organizacje - BSA ma uprawnienia do rewizji oprogramowania
    komputera sluzacego do wykonywania DG, natomiast nie ma tego
    prawa w odniesieniu do komputera uzywanego do celow prywatnych -
    do tego musi miec nakaz sadowy. Chlopaki z dtp cwiczyli juz to
    wielokrotnie. I nawet prywatny, domowy komputer uzywany do DG
    (wiecej - wpisany do EST, wiec zdeklarowany, jako firmowy) moze
    byc skontrolowany.
    Opisuje stan faktyczny, a nie spekuluje nad strona prawna tego
    zagadnienia.
    WSm

  • 8. Data: 2002-06-14 07:28:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jun 2002, WSm wrote:
    [...]
> [...]
    >+ do tego musi miec nakaz sadowy.
    [...]
    >+ Opisuje stan faktyczny, a nie spekuluje nad strona prawna tego

    Wręcz przeciwnie :)
    Thx. za info (dtp nie czytam).

    Pozdrowienia, Gotfryd