    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer bez wpisywania do KPiR
    Date: Wed, 12 Jun 2002 09:18:15 +0200

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) napisał:
    > Użytkownik Jola <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:ae34nl$f7f$...@l...prz.rzeszow.pl...

    > Moim zdaniem nie za bardzo. Jeżeli komputer jest używany do DG powinien być
    > wpisany do Ew. Wyposażenia lub Środków Trwałych. I wtedy można wpisywać
    > wydatki z nim związane.
    > W innym wypadku będą to wydatki prywatne podatnika ponieważ komp. nie jest
    > wykorzystywany do DG. Wiem, faktycznie jest, ale skoro nie jest wpisany to
    > dla US nie jest.
    Ej, Wojtku, no jakże to. Przecież koszty samochodu nie wprowadzonego
    do EŚT faktyznie używanego w działalności można uznawac za KUP.
    Dlaczego by nie inne przedmioty?
    Fakt, że ustawa nie mówi wprost że wolno i inne przedmioty, nie znaczy
    że nie wolno. Pamiętasz starą zasadę - obywatel może wszystko co nie
    jest zabronione. Samochód osobowy jest wymieniony "z imienia" poniewaz
    ustawa nakłada tu ograniczenia - kilometrówka. Ale juz samochód
    ciężarowy nie jest wymieniony - więc nie można używac prywatnego co
    celów DG?
    Wystarczy uprawdopodobnić, że komputer jest na do czegos w
    działalności potrzebny.

    > Dlaczego nie chcesz wpisać kompa do ewidencji?
    > Same korzyści, minus tylko przy przewidywanej likwidacji w najbliższym
    > czasie.
    Jaki minus? Przy samej likwidacji nie ma żadnych minusów - wprowadzony
    a nie kupiony więc nie było odliczenia VAT, a więc przy likwidacji
    VATu nie trzeba płacić. Ponadto nie wchodzi do remanentu likwidacyjnego.
    Jedyną niedogodnością będzie sprzedaż - ale akurat komputer można
    sprzedac nie afiszując sie z tym zbytnio :-) O ile samochód trzeba
    zarejestrować, a więc fakt zmiany właściciela musi wyjśc na jaw - a co
    za tym idzie obowiązek ujęcia przychodu w PIT-5, o tyle używany
    komputer mógł po prostu sie rozpaść i wyrzuciłeś go do smieci :-))

    Zgadzam sie, że wprowadzenie do EśT jest korzystniejsze, ale wcale nie
    z tych powodów, które wymieniłeś :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk