  • 1. Data: 2006-02-10 19:19:06
    Temat: Komputer z USA !!!
    Od: Wojtek <c...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytanko. Kupiłem niedawno na eBayu Notebooka w USA sam dla siebie
    prywatnie jednego. Notebook jest używany, sprawny nie do końca (bateria,
    CD - niesprane).Zapłaciłem przez PayPala i wszystko oki.
    Przychodzi do mnie Pan listonosz i mówi że musze zaplacić 397,70 zł cła.
    Dzwonię do Urz.Celnego mówią mnie, że to nie cło a podatek VAT.
    Jak, z czego na jakiej podstawie ten VAT zoastał policzony bo z nim to
    ten zakup nie miał sensu skoro notebook jest nie do konca sprawny a ja
    mam zaplacić od niego VAT powiedzmy wyliczony na podstawie takiego
    samego kompa u nas w kraju. Nie można policzyć na podstawie tego co
    zaplaciłem w USA bo tego poza mną nikt nie wie.

    Dodam, że ostatnio mój znajomy będąc w stanach wysłał sobie sprzętu
    elektronicznego do Polski za ok 10.000 zł i nie zapłacił od tego ani
    złotówki więc bardzo proszę jeżeli ktoś coś wie o wytłumaczenie mnie jak
    to ma być.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-13 12:55:41
    Temat: Re: Komputer z USA !!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2006, Wojtek wrote:

> [...]
    > Dzwonię do Urz.Celnego mówią mnie, że to nie cło a podatek VAT.
    > Jak, z czego na jakiej podstawie ten VAT zoastał policzony

    Powinien być od wartości *razem z przesyłką*.

    > nas w kraju. Nie można policzyć na podstawie tego co zaplaciłem w USA bo tego
    > poza mną nikt nie wie.

    No to co najwyżej na tym straciłeś - na ogół przepisy w razie braku
    dokumentacji dotyczących kwoty przewidują "wycenę".
    No to "wycenili"....

    > Dodam, że ostatnio mój znajomy będąc w stanach wysłał sobie sprzętu
    > elektronicznego do Polski za ok 10.000 zł i nie zapłacił od tego ani złotówki

    Trzeba przyznać że cechą szczególną VATu od prywatnego importu jest
    widoczna niesprawiedliwość... niektórzy chyba wręcz grają w "celnego
    totolotka" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)