  • 1. Data: 2004-01-04 11:11:15
    Temat: Koniec roku i US...
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam,

    czy trzeba teraz przesłać do US jakieś dokumenty (jeśli NIC się nie
    zmienia?)... Było KPiR - zostaje KPiR, był VAT kwartalny, zostaje
    kwartalny.

    Rozumiem, że ewentualnie oświadczenie o wyborze podatku liniowego. Ale
    to nie jest obowiązkowe. Czy do czegoś jestem zobligowany przepisami
    (jakiś VAT-R, NIP-1), coś do ZUSu?

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emssik.net.pl / www.daniel.emssik.net.pl
    najczęstsza komenda przy pracy z Kyliksem? # pkill -9 delphi :(

  • 2. Data: 2004-01-05 12:02:18
    Temat: Re: Koniec roku i US...
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "emssik" <n...@b...net> napisał w wiadomości
    t.pl...
    > czy trzeba teraz przesłać do US jakieś dokumenty (jeśli NIC się nie
    > zmienia?)

    ja kilkukrotnie pytałem na grupie i pytałem w moim US - z tego co wiem to
    nic nie trzeba robić

    jedynie remanent końcowy wpisać do KPiR i ewentualnie wydrukować roczne
    zestawienie księgi

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-01-06 00:37:22
    Od: "latet" <n...@n...pl>

    > jedynie remanent końcowy wpisać do KPiR

    Nawet jak sie nie ma towarow handlowych i matieralow do produckji
    (np. uslugi czysto "umysłowe")?

    latet

  • 4. Data: 2004-01-06 08:20:47
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "latet" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Nawet jak sie nie ma towarow handlowych i matieralow do produckji
    > (np. uslugi czysto "umysłowe")?

    tak :)
    na początek i na koniec roku wpisujesz w KPiR - wartość remanentu wynosi 0

    ja też nie wiedziałem ale grupa mi podpowiedziała - poza tym jest w
    przepisach

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2004-01-06 09:25:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jan 2004, latet wrote:

    >+ > jedynie remanent końcowy wpisać do KPiR
    >+
    >+ Nawet jak sie nie ma towarow handlowych i matieralow do produckji
    >+ (np. uslugi czysto "umysłowe")?

    Oczywiście. Kartka z napisem "remanent na dzień...", "materiałów
    i towarów handlowych - stan zero, pozycji zero". Dwa egzemplarze,
    autograf, jeden do egzemplarz do "starej KPiR (lub zeszłorocznego
    stosiku papierów), drugi do "nowej"...

    I nie spiesz się z zamykaniem KPiR: a nuż widelec :) coś jeszcze
    "na stary rok" wyskoczy :) (koszt jakiś albo co, o czym zapomniałeś).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)