  • 1. Data: 2003-11-20 14:54:09
    Temat: Konsekwencje zlego wystawiania FVAT-MP...
    Od: Maciej Łotysz <s...@w...pl>

    Witam grupe,

    KPiR, VAT kwartalnie (ale nie kasowo, tylko memoriałowo!).
    Cos mi sie porąbało i wystawialem przez pół roku FVAT-MP.
    Miękko mi się w nogach zrobiło jak to odkryłem...
    No nic. Może ktoś mi doradzi jak wyprostować sprawę?
    Mam zaledwie 3 kontrahentów ~ 20 FVAT-MP. Wszelkie rady mile widziane. :)
    Czy może mam zakupić szare mydło i szczoteczkę do zębów? ;)
    --
    maciek

  • 2. Data: 2003-11-20 21:29:54
    Temat: Re: Konsekwencje zlego wystawiania FVAT-MP...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Nov 2003, Maciej Łotysz wrote:

> [...]
    >+ Cos mi sie porąbało i wystawialem przez pół roku FVAT-MP.
    >+ Miękko mi się w nogach zrobiło jak to odkryłem...[...]

    To ja bym zaczął od śledztwa, jak księgowali owe faktury.
    Po pierwsze - jak się miały daty wystawień do dat zapłaty,
    po drugie - czy je zaksięgowali prawidłowo. Może był
    podwójny błąd...
    Byłoby nieładnie jakbyś samemu "prostując" wtopił *ich*
    karnym VATem+30%, IMHO ;>

    >+ Czy może mam zakupić szare mydło i szczoteczkę do zębów? ;)

    ...i tak nie zaliczysz w KUP ;) ! Chyba żeby oszukując że to
    "dla pracowników" ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-21 05:36:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2003, Maciej Łotysz wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > To ja bym zaczął od śledztwa, jak księgowali owe faktury.
    >+ > ...
    >+ > Byłoby nieładnie jakbyś samemu "prostując" wtopił *ich*
    >+ > karnym VATem+30%, IMHO ;>
    >+
    >+ Dziękuje za odpowiedź. Tak też zrobię. Przejdę się do US i spytam grzecznie
    >+ co i jak.

    NIEEEEEEEEEE !!!
    Czy ty czytać nie umiesz ?

    Podstawą IMHO jest:
    1. wyjaśnienie u kontrahenta co i jak jest z księgowaniem. Zakładam
    że okażą się równie błyskotliwi i też nie wpadną na pomysł żeby
    dla odmiany ciebie "wtopić" wcześniejszym zgłoszeniem :]
    2. w zależności od wyników 1: albo tylko ty, alby ty i oni jednocześnie
    i wspólnie (jeśli w różnych US - to jednocześnie i zaznaczając że
    obie strony się zgłaszają) zeznać że naplątałeś.

    US musi *od ciebie na potwierdzonym piśmie* dostać informację
    że policzyłeś źle i się przyznajesz. Optimum to byłoby jakbyś
    jeszcze równolegle (w ten sam dzień lub poprzedni) posłał
    zaległy podatek z odsetkami - wtedy "czynny żal" i jesteś
    pod ochroną (no, kontrolę może i zrobią... chyba warto wziąć
    pod pachę "papiery" i przejść się do biura rachukowego żeby
    sprawdzili czy coś *jeszcze* masz nie tak !).
    Ale zeznałeś że nie dasz rady zapłacić "z góry"... no to
    pozostaje "przyznanie się podatnika nim US powziął wiadomość".
    Jak sobie ściągniesz na głowę kontrolę nim będziesz miał
    na piśmie że sam powiadomiłeś US... to chyba będziesz się
    przed sądem tłumaczyć :]
    No a sprawa "podwójnego błędu" jest IMHO już dla ciebie jasna ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-21 05:36:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 5. Data: 2003-11-21 13:20:41
    Od: Maciej Łotysz <s...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > karnym VATem+30%, IMHO ;>

    Dziękuje za odpowiedź. Tak też zrobię. Przejdę się do US i spytam grzecznie

    Pozdrawiam,
    --
    maciek

  • 6. Data: 2003-11-21 14:54:12
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciej Łotysz wrote:

    > Dziękuje za odpowiedź. Tak też zrobię. Przejdę się do US i spytam
    > grzecznie co i jak.

    To ci właśnie napisał żebyś zaczął nie od US a od kontaktu ze swoimi
    kontrahentami. Być może oni księgowali błędnie i wtedy będą ci
    niezmiernie wdzięczni jeśli po prostu podmienicie faktury na poprawne
    bez angażowania w to urzędników państwowych

  • 7. Data: 2003-11-21 19:22:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

> [...]
    > niezmiernie wdzięczni jeśli po prostu podmienicie faktury na poprawne
    > bez angażowania w to urzędników państwowych

    No jaki nieładnie, jak nieładnie.
    Fałszowanie dokumentów... ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-11-21 19:22:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

  • 9. Data: 2003-11-24 10:13:30
    Od: Maciej Łotysz <s...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > NIEEEEEEEEEE !!!
    > Czy ty czytać nie umiesz ?

    Spokojnie. Już byłem w US... Zostałem poinformowany (ustnie), że powinienem
    anulować wystawione błędnie faktury. Jasne jest, że w tym momencie
    kontrahenci muszą zapłacić karne? odsetki z tytułu nienależnego odliczenia
    VAT. Oczywiście u mnie to samo... Cholerka... pewnie z miesiąc będę
    pracował na te odsetki.

> [...]
    > że okażą się równie błyskotliwi i też nie wpadną na pomysł żeby
    > dla odmiany ciebie "wtopić" wcześniejszym zgłoszeniem :]

    Kontrahenci płacili faktury w terminie... Sądze, że jakoś się porozumiem z
    ich księgowymi... tzn. muszę to zrobić.

    > 2. w zależności od wyników 1: albo tylko ty, alby ty i oni jednocześnie
    > i wspólnie (jeśli w różnych US - to jednocześnie i zaznaczając że
    > obie strony się zgłaszają) zeznać że naplątałeś.

    Razem. Inaczej to raczej sensu nie ma.

    > US musi *od ciebie na potwierdzonym piśmie* dostać informację
    > że policzyłeś źle i się przyznajesz. Optimum to byłoby jakbyś
    > jeszcze równolegle (w ten sam dzień lub poprzedni) posłał
    > zaległy podatek z odsetkami...

    Tak zrobię (o ile nie jest za późno).

    Dziękuje za pomoc!
    --