  • 1. Data: 2004-12-16 11:30:44
    Temat: Korekta FVAT - "powód"
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Czy na korekcie FVAT musi znajdować się przyczyna zwrotu towaru?
    Znalazłem informację o obowiązku umieszczenia "kwoty i rodzaju udzielonego
    rabatu" w przypadku zniżki ceny, ale w przypadku zwrotu towaru nie ma mowy o
    żadnym "rabacie".

    Dzisiaj babka z UKS zapewniała mnie, że taka informacja _musi_ być podana. A
    więc -- musi?

  • 2. Data: 2004-12-16 11:46:51
    Temat: Re: Korekta FVAT - "powód"
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Radoslaw P. napisał(a):
> [...]
    > żadnym "rabacie".
    >
    > Dzisiaj babka z UKS zapewniała mnie, że taka informacja _musi_ być podana. A

    Nie ma takiego zapisu w ustawie ani w rozporządzeniach.
    A poza tym sprzedawca ma prawo zawsze przyjąć towar od klienta - np bo
    tak bardzo kocha klientów. Nie ma też katalogu powodów, które
    pozwalałyby na zwrot towaru albo takich które by nie pozwalały.
    A prawidłowo zwrot towaru (bez względu na powód) dokumentuje się faktura
    korygującą.
    Urzędnik może podważać sam fakt dokonania zwrotu (tak jak może podważac
    każdy fakt rodzący jakieś konsekwencjie podatkowe - w końcu na
    udowadnianiu że to co w papierach naprawde sie nie wydażyło w dużej
    mierze polega ich praca) ale do przyczyny mu wara.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-12-16 15:51:13
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > Nie ma takiego zapisu w ustawie ani w rozporządzeniach.

    Ostatnio spierałem się z kimś, kto twierdził, że jak na druczkach jest
    miejsce na 'powód' to musi być :)

    > A poza tym sprzedawca ma prawo zawsze przyjąć towar od klienta - np bo
    > tak bardzo kocha klientów. Nie ma też katalogu powodów, które

    Właśnie - można wpisać na stałe 'powód korekty: bo bardzo kochamy klientów' :)

    P.

  • 4. Data: 2004-12-17 06:29:16
    Od: "Jacek" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    A "zwrot towaru" to nie jest (wystarczający i niekonieczny ;-) powód korekty
    faktury?

    Alter Native (GG 4646628)

  • 5. Data: 2004-12-17 12:08:52
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 16 Dec 2004 12:46:51 +0100, w <cprske$rog$1@atlantis.news.tpi.pl>, Maddy
    <m...@e...com.pl> napisał(-a):

    > Nie ma takiego zapisu w ustawie ani w rozporządzeniach.

    Właśnie tak myślałem, ale ciekawe co powie UKS przy nast. wizycie :)