  • 1. Data: 2004-12-16 08:50:08
    Temat: Zawieszenie dzialalnosci a VAT
    Od: "Zalek" <z...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Mam zawieszona dzialalnosc od prawie roku i jestem platnikiem VAT. Niestety
    zawieszenie nie obejmuje VATu i w zwiazku z tym (i przez moje niedbalstwo)
    zaplacilem juz kilkaset zlotych kary za spoznienie z deklaracja VAT-7, mimo
    iz oczywiscie byla zerowa. Mam wiec w zwiazku z tym kilka pytań (bo firme mam
    od poczatku w stanie zawieszenia, tak sie zlozylo i nie wiem jak jest z
    koncowka roku):
    1. Czy na koniec roku jest jakies specjalne rozliczenie VAT, czy skladam
    deklaracje grudniowa, a potem nastepna styczniowa i jest po prostu jak co
    miesiac?
    2. Czy wogole da sie jakos wyplatac z bycia platnikiem VAT, skoro sie nie da
    go zawiesic, bo to comiesieczne latanie z deklaracja jest trudne do
    realizacji jak sie pracuje na etat i nie ma sie jak wyrwac?
    3. Czy skoro nie osiagnalem zadnych przychodow z tytulu dzialalnosci, ktora
    przez caly rok byla zawieszona, to musze ja jakos rozliczac na koniec roku,
    uwzgledniac w rozliczeniach, PITach itp.? Zaznacze, ze przez caly rok jestem
    etatowym pracownikiem w firmie trzeciej.
    Z gory dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam
    Zalek

  • 2. Data: 2004-12-16 17:28:23
    Temat: Re: Zawieszenie dzialalnosci a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Zalek wrote:

> [...]
    > koniec roku, uwzgledniac w rozliczeniach, PITach itp.? Zaznacze, ze
    > przez caly rok jestem etatowym pracownikiem w firmie trzeciej.

    W zasadzie z finansowego punktu widzenia
    zawieszenie nic nie daje, bo formalnie
    urzędy to "tolerują", a potem wychodzi na to,
    że zawiesznia nie ma i działalność była i tak prowadzona.
    Wiele osób już się zdziwiło.
    Jak sam widzisz z VATem problemy,
    w ZUSie masz pewnie zaległe zdrowotne.
    Lepiej zamknij.
    Rozliczenie roczne i tak musisz zrobić.

  • 3. Data: 2004-12-16 20:41:36
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    > W zasadzie z finansowego punktu widzenia
    > zawieszenie nic nie daje

    A ZUS?

    latet

  • 4. Data: 2004-12-16 20:54:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "latet" <b...@b...bla.pl> napisał w wiadomości

    > A ZUS?
    >
    > latet

    No właśnie w tym problem,
    bowiem jak się okazuje
    w wielu przypadkach
    "zawieszenie" nie jest "zaprzestaniem"
    i składki się należą za ten okres.
    Jest to stosunkowo bolesne,
    bo nie dosyć, że czasem za ładnych parę
    miesięcy, to jeszcze na raz i z odsetkami.

  • 5. Data: 2004-12-16 20:58:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Dec 2004, latet wrote:

    >+ > W zasadzie z finansowego punktu widzenia
    >+ > zawieszenie nic nie daje
    >+
    >+ A ZUS?

    ...co ZUS ?
    ZUS ma jakiś przepis na "zawieszenie" ? :)
    Czy przespałeś dyskusję że ZUS toleruje zawieszenie nieprzepisowo
    i jak będzie trzeba budżet NAPRAWDĘ ratować (kosztem narażenia nie
    kilkuset tysiącom obywateli) - "to się zobaczy jak było" ?
    :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-17 00:05:49
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

> [...]
    > i jak będzie trzeba budżet NAPRAWDĘ ratować (kosztem narażenia nie
    > kilkuset tysiącom obywateli) - "to się zobaczy jak było" ?

    Przespałem niejedną,
    ale czytalem tez wiele innych, w ktorych dowodzono, że "zawieszenie"
    jest poł-legalne. Przeraza mnie ilosc ludzi, ktorych nawet sam znam,
    ktorzy zawiesili DG. Najnormalniej w swiecie proces zawieszania
    wykonali "z marszu" - intruowani przez przyjazne i pomocne panie w ZUS i US.

    Sam bylem swiadkiem ostatnio w US, jak pani w okienku "INFORMACJA"
    pouczała podatniczkę, że zawieszanie dzialnosci musi rozpocząć od ZUS-u,
    gdzie ma sobie zalatwic zawieszenie placenia skladek, z wyjatkiem
    zdrowotnej, itd, itp...

    Ze juz nie wspomnę o moich słynnych i licznych,
    przeszłych, terazniejszych i przyszlych zapewne, zaprzyjaznionych
    zawodowych księgowych, ktore jak jeden mąż idą w zaparte,
    że zawieszenie jest OK i swoim niezliczonym klientom pomagały
    to zalatwiać. No, ale o kompetencjach "moich" ksiegowych
    to juz napisalem swojego czasu az za wiele. Z resztą z nimi
    to juz nie rozmawiam o ksiegowosci, tylko raczej o pogodzie,
    albo poezji, albo o gotowaniu :-)

    Pozdrawiam,

    latet

  • 7. Data: 2004-12-17 11:20:32
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

> [...]
    > zawodowych księgowych, ktore jak jeden mąż idą w zaparte,
    > że zawieszenie jest OK i swoim niezliczonym klientom pomagały
    Re : Wiele urzędów miast/gmin rozdaje chętnym specjalne, wyprodukowane przez
    siebie druki-wnioski o "zawieszenie" działalności gospodarczej. Wzory są
    nawet na ich BIP-ach. Za "zawieszenie" nie pobierają opłat. Niestety nie
    stanowi to parasola ochronnego przed naliczeniem przez ZUS zaległych składek
    i odsetek Przedsiębiorcy oczywiście odwołują się do sądów. W listopadzie i
    grudniu br zapadły już pierwsze wyroki (ponoć kilkadziesiąt). Niestety
    korzystne dla ZUS-u.
    AR