  • 1. Data: 2004-12-16 08:47:49
    Temat: Ulga budowlana ...zakrecone
    Od: "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl>

    Czesc

    Mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic i na razie nikt nie umial mi
    podpowiedziec.

    Jestem zameldowany na stale w miescie A.
    Obecnie mieszkam w miescie B (bez meldunku).
    W miescie B niedawno kupilem mieszkanie w TBS'ie (jestem tam niejako
    zameldowany, ale tylko w spoldzielni mieszkaniowej).

    Czy w takiej sytuacji moge skorzystac z ulgi budowlanej na to mieszkanie w
    miescie B??? (nigdy wczescniej nie mialem z tego tytulu odliczen)

    Czy fakt, ze nie jestem wlascicielem lokalu, tylko najemca wplywa na
    mozliwosc odliczen?

    I czy prawda jest, ze w miescie A moge np: od rodzicow wynajac pokoj i na
    ten poczet skorzystac jeszcze z ulgi budowlanej? (przeczytalem o takiej
    mozliwosci w jakims artykule w Expanderze).
    --
    Jacek M.
    hstl [a.t] o2 . pl

  • 2. Data: 2004-12-16 09:56:52
    Temat: Re: Ulga budowlana ...zakrecone
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    >
    > Czy w takiej sytuacji moge skorzystac z ulgi budowlanej na to mieszkanie w
    > miescie B??? (nigdy wczescniej nie mialem z tego tytulu odliczen)

    Nie, gdyż ulga budowlana nie istnieje od chyba 3 lat !!!

  • 3. Data: 2004-12-16 10:24:25
    Od: "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, gdyż ulga budowlana nie istnieje od chyba 3 lat !!!

    Chyba zle napisalem. Przepraszam.

    Chodzi mi o ulge na remont i modernizacje.
    --
    Jacek M.

  • 4. Data: 2004-12-16 14:17:46
    Od: "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl>

> [...]
    > ten poczet skorzystac jeszcze z ulgi budowlanej? (przeczytalem o takiej
    > mozliwosci w jakims artykule w Expanderze).

    Dla szukajacych podobnych informacji:

    Nie dostalem od Was odpowiedzi, ale szukalem po internecie i dzwonilem do
    urzedu skarbowego i wynika z tego jak nastepuje:

    Ulga remontowa (a nie budowlana jak zle napisalem) obowiazuje do konca
    2005r. niezaleznie od jakiego momentu zaczynamy remont/modernizacje (czesto
    w necie spotyka sie zapis, ze warunkiem koniecznym jest rozpoczecie
    inwestowania w 2003r.).
    Musimy miec tytul prawny do nieruchomosci.
    Minimalnie na remont, zeby moc odliczac, musimy wydac 567zl - max 24868 (na
    remont mieszkania, na dom 29842zl) - limit za okres 3 lat!
    Oliczyc dzieki temu mozemy az 4725zł!!! i jezeli wartosc odliczen przewyzsza
    wartosc zaplaconego podatku, nadwyzke mozemy odliczac w pozniejszych latach
    (az do wyzerowania) - nie ma limitu lat!

    Najfajniejsze - tak naprawde nie musimy miec tytulu prawnego! Umowa
    uzyczenia wystarcza (gdy uzyczamy lokal, pomieszczenie, od rodziny nie
    trzeba placic podatku od domniemanego dochodu za wynajem, podobnie gdy osoby
    uzyczajace mieszkaja w tym samym lokalu (nie do konca sprawdzona
    informacja).

    Mam nadzieje, ze nie ma w tym wywodzie bledow. Jezli sa prosze o korekte. W
    sieci jest masa sprzecznych informacji.
    --
    Jacek M.

  • 5. Data: 2004-12-16 14:22:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Jacek M. wrote:

> [...]
    > trzeba placic podatku od domniemanego dochodu za wynajem, podobnie gdy
    > osoby uzyczajace mieszkaja w tym samym lokalu (nie do konca sprawdzona

    Umowa użyczenia j_e_s_t tytułem prawnym do lokalu.

  • 6. Data: 2004-12-16 14:22:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jacek M. napisał(a):

    > Najfajniejsze - tak naprawde nie musimy miec tytulu prawnego! Umowa
    > uzyczenia wystarcza (gdy uzyczamy lokal, pomieszczenie, od rodziny nie

    Użyczenie, wynajem, dzierżawa itp to właśnie JEST tytuł prawny. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2004-12-16 14:32:44
    Od: "Jacek M." <hstl/NOSPAM/@o2.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa użyczenia j_e_s_t tytułem prawnym do lokalu.

    Teraz to wiem ... ale do nie dawna nawet nie wiedzialem, ze takie cos
    istnije nie mowiac juz o korzysciach jakie moze przyniesc.
    --
    Jacek M.