  • 1. Data: 2002-03-26 17:20:43
    Temat: Korekta PITu a odsetki
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    W styczniu rozliczylem sie z US i dostalem zwrot nadplaty podatku.
    Teraz okazalo sie, ze musze zlozyc korekte zeznania i zwrocic czesc
    pieniedzy.
    Czy musze zaplacic odsetki od zwracanej kwoty? Jesli tak, to jak je
    wyliczyc?

    PGR

  • 2. Data: 2002-03-27 07:18:31
    Temat: Re: Korekta PITu a odsetki
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Uzytkownik "Piotr Gralak" <g...@i...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > pieniedzy.
    > Czy musze zaplacic odsetki od zwracanej kwoty? Jesli tak, to jak je

    Musisz zwrócic niesluszny zwrot podatku wraz z odsetkami. MF podaje wzór na
    odsetki:

    kwota zaleglosci*liczba dni zwloki*0,27
    dzielone przez
    365

    LeszekR.

  • 3. Data: 2002-03-27 17:04:44
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    >Musisz zwrócic niesluszny zwrot podatku wraz z odsetkami. MF podaje wzór na
> [...]

    Z tego wynika, ze odsetki wynosza 27%.
    Naprawde az tyle???

    PGR

  • 4. Data: 2002-03-28 01:41:39
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Mar 2002, Piotr Gralak wrote:
    [...]
    >+ Z tego wynika, ze odsetki wynosza 27%.

    Rocznie ? Tak.

    >+ Naprawde az tyle???

    TYLKO tyle, chcesz powiedzieć ? ;)
    (zeszłe lata było wyraźnie więcej !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-03-28 18:46:35
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Thu, 28 Mar 2002 02:41:39 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > TYLKO tyle, chcesz powiedzieć ? ;)
    >(zeszłe lata było wyraźnie więcej !)

    :-)
    A ten formularz przelewu do US co to niby obowiazuje, niby nie
    obowiazuje, to tyczy sie tez osob fizycznych?

    PGR

  • 6. Data: 2002-03-28 19:56:53
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    <s...@s...com.pl> wrote:

    >On Wed, 27 Mar 2002, Piotr Gralak wrote:
    >[...]
    >
    > Rocznie ? Tak.

    > TYLKO tyle, chcesz powiedzieć ? ;)
    >(zeszłe lata było wyraźnie więcej !)

    Jeszcze jedno.
    Według kalkulatora zobowiazan podatkowych ze stron Interii przed
    30.01.2002 stopa ta wynosila 31%.
    Zatem jesli data powstania zobowiazania bylaby wczesniejsza niz 31
    stycznia, to do 31 stycznia nalezy policzyc 31%, a od 1 lutego 27%.

    PGR

  • 7. Data: 2002-04-02 19:22:38
    Od: "kptNemo" <k...@i...pl>

> [...]
    > pieniedzy.
    > Czy musze zaplacic odsetki od zwracanej kwoty? Jesli tak, to jak je

    Mialem dokladnie taka sama sytuacje (tyle ze rozliczylem sie na poczatku
    marca i zrobili mi zwrot kilka dni temu,a teraz musze zrobic korekte, bo
    pominalem jednego PITa i musze doplacic troche podatku).

    W moim biurze rachunkowym, radca prawny powiedzial, ze jezeli wplace korekte
    do konca kwietnia to zadnych odetek nie place. I moim zdaniem to jest
    logiczne, no bo termin rozliczenia podatku to 30 kwietnia. Gdyby z gruntu
    byla niedoplata podatku, to tez trzeba ja rozliczyc do konca kwietnia bez
    zadnych odsetek...

    pzdr.
    kptNemo

  • 8. Data: 2002-04-02 20:34:32
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Tue, 2 Apr 2002 21:22:38 +0200, "kptNemo" <k...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >byla niedoplata podatku, to tez trzeba ja rozliczyc do konca kwietnia bez

    No i badz to madry. Z drugiej strony u mnie odsetki to ok. 10 zl, a u
    Ciebie pewnie jeszcze mniej. Bardziej boli zwrot samego "kapitalu" :-)
    Moze wiec zaplacic te 10 zl i miec swiety spokoj, a nie narazac sie na
    kontrole w zaleznosci od interpretacji pani Zosi z mojego US? :-)

    PGR

  • 9. Data: 2002-04-02 21:09:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2002, kptNemo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ byla niedoplata podatku, to tez trzeba ja rozliczyc do konca kwietnia bez

    Wygląda logicznie. Ale logika a prawo... -;)
    Był tu na grupie głos że masz obowiązek wpłacić zadeklarowany
    podatek w terminie 30 dni od "wystawienia" PIT-3x (nie
    sprawdzałem !). Jeśli tak jest....
    (ja jeszcze PITu nie składałem)

    >+ pzdr.

    wzjm. ! - Gotfryd